קבלת הודעת חיוב היטל השבחה/מס שבח? שלמת מס שבח בשש השנים האחרונות? יש סיכוי שתוכל לקבל החזר לא מבוטל מרשות המיסים‼️

 

את/ה מוזמן לפנות אלי, בדיקת השומה ומתן חוות דעת לסיכויי ההצלחה בתיק, היא ללא תשלום.

מהם ההבדלים בין המס להיטל?

מוטל על כל מכירה של מקרקעין בישראל. השבח הורא למעשה אחוז מסכום השבח שצבר הנכס, מיום רכישת הנכס ועד ליום מכירתו.
דוגמא: אדם רכש נכס בסכום של 1,500,000 ₪.
ואח"כ מכר את הנכס בסכום 2,000,000 ₪.

בחישוב השבח יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים וזאת בהתאם לחוק מיסוי מקרקעין. מהשבח ניתן לנכות על פי הדין את
עד למכירתו כמו: מחיר רכישת הנכס צמוד למדד מיום הרכישה ועד יום המכירה, שכר טרחת עורך דין, תיווך, ריבית ריאלית של המשכנתא ועוד, דבר נוסף זאת ניכוי "פחת" (אחוז מסויים שמעריך את הבלאי בנכס).

עם זאת החוק מכיר במספר שמוכרי הדירות זכאים להם על פי דין וזאת כמובן בכפוף לקיום מס' תנאים.


המועד לתשלום מס שבח? הינו לאחר הדיווח על עסקת המכירה לרשויות המס, אשר מבוצע בתוך 30-50 ימים מיום ביצוע העסקה.
בתוספת השלישית משמעותה עליית שווי נכס עקב אישור תכנית ע"י העירייה או הועדות המקומיות לתכנון ובנייה, מתן הקלה או התרת שימוש חורג. כפי שעניינו רואות המדובר על אפשרות לניצול רב יותר של הנכס ותוספת של אחוזי בנייה ובכך למעשה יש כאן השבחה של הנכס המעלה את שוויו.

דוגמא: אדם בעל דירה שבעת בנייתה תכנית התב"ע איפשרה מה שנקרא אחוזי בנייה נוספים והתירה לבנות עוד קומה ולאחר מכן העירייה אישרה תוכנית חדשה המתירה לבנות באזור התכנית תוספת של 2.5 קומות ושוב כפי שעניינו רואות המדובר באירוע מס שמחייב תשלום היטל השבחה שכן אישור התוכנית הוסיפה זכויות והטבות לבעל הנכס.

המועד לתשלום היטל ההשבחה? התשלום בפועל יעשה רק כשבעל הנכס יחליט לממש את זכויותיו כמו בדוגמא בניית 2.5 קומות ואז בהליך קבלת ההיתר יצטרך לשלם את ההשבחה או לחילופין כאשר ימכור את הנכס. עם זאת יודגש כי אין חשיבות לעובדה אם בעל הנכס מימש בפועל את ההטבה או לא.

מעשה שהיה כך היה לקוח שפנה אלי לאחרונה ובידו דרישה מאת הוועדה המקומית לתכנון ולבניה סך של כ- 65,000 ש"ח כתשלום היטל השבחה בגין מכירת זכויות בדירה, הופתע לגלות (וכך גם הוועדה המקומית), כי טעות משפטית מצויה בחיוב. בעקובת דין ודברים ראשוני מול הוועדה המקומית הופחת סכום החיוב לסך של כ- 47,000 ש"ח בלבד וזאת מבלי לגרוע בזכות להגיש השגה במסגרת מינוי שמאי מכריע על יתר הטיעונים השמאים.

אם כך הודעת החיוב שקבלת היא לא בבחינת "ראה ושלם".

בתיק אחר שנסגר מול רשויות המס לאחרונה, הופחת סכום של כ- 800,000 ש"ח מהודעת החיוב המקורית, כאשר הדיון נסב בעיקר על ערכי קרקע, אופן החיוב, זהות השטחים לחיוב והיקפם ועוד. הגשת השגה זאת זכותך החוקית וכדאי לבדוק לפני שאתה רץ לשלם. החיסכון יכול להיות עצום עד כדי ביטול מלא הודעת החיוב.