יועץ משכנתאות בבנק


לפני תחילת חיפוש בית חלומותיכם, יש לפנות ליועץ למשכנתאות בבנק לקבלת אישור משכנתא עקרונית. מדובר בפנייה ראשונית חשובה מאוד כדי לדעת בעיקר את היקף המימון שהבנק מוכן לספק לכם ועל ידי כך להבין מהו הסכום שאותו אתם מסוגלים לשלם על בית. לכן, חשוב לברר עם יועץ המשכנתא עוד לפני חיפוש הדירה, כדי לברר האם המשכנתא שאתם צריכים היא באמת זו שתקבלו. המלצתי היא לפנות לקבלת הצעות למשכנתא למספר בנקים ואז רק לבחור בהצעה הטובה ביותר.


יועץ נדל"ן ממשרד תיווך


כעת מומלץ לפנות ליועץ נדל"ן מקצועי. למשרדי התיווך מאגר מגוון של נכסי נדל"ן ורשת של לקוחות הנותנים לרוכשים אופציות רבות של נכסים. כמו כן, משרד תיווך טוב משתף פעולה עם מתווכים אחרים, ובכך מאגר הנכסים שבאפשרותו להציע גדול יותר.


מהנדס


יש להתקשר עם מהנדס לצורך בדק בית. הליך בדק הבית יתבצע לפני רכישתו ויציג בפני הרוכש הפוטנציאלי תמונה מקצועית ואמינה על מצבו ההנדסי של הבית, לרבות פגמים וליקויים שאין להקל ראש בהם ומשמעותם בעתיד עלויות כספיות גבוהות נוספות לצורך תיקון.


שמאי


קבלת שמאות מקדימה על הנכס. שמאות זו לרוב מבטיחה ודאות של הרוכשים בנוגע לשווי הבית וכן סכום המשכנתא שיאושר להם ואף עלולה לתרום להורדת מחיר הדירה במשא ומתן מול המוכרים.


עורך דין


עורך דין מקרקעין הוא מי שילווה אתכם בעת ביצוע עסקאות נדל"ן שונות. בחירת עורך דין נדל"ן היא בחירה חשובה שכן הוא מי שדואג לשמירת האינטרסים שלכם בביצוע העסקה.


עורך הדין אחראי על הפרמטרים החשובים בעסקה. עורך הדין יבדוק האם בכלל ניתן לעשות עסקה ויברר לפני ביצוע העסקה את כל הפרטים על הנכס, את רישומו ואת מצבו ואף יבדוק האם הנכס כשר לביצוע עסקה, האם נמצא בבעלות פרטית או אצל חברה משכנת וכדומה.


בהמשך עורך הדין יבחן האם לצד אותו מייצג ישנם מסים או חובות, כמו כן ינהל משא ומתן מול הצד השני, ידאג להמציא כל המסמכים לצורך ביצוע העסקה ויפעל להסרת כל החסמים האפשריים.


לאחר ביצוע כל הפעולות שלהלן יגיע שלב החתימה על החוזה, כלומר ביצוע העסקה. עורך הדין הוא מי שמייצג אתכם ובאחריותו לשמור היטב על האינטרסים שלכם כמו גם על זכויותיכם מבחינת הרישום בטאבו או במנהל מקרקעי ישראל. כמו כן יבצע עורך הדין בדיקה שהבניה נעשתה בהיתר וללא חריגות בניה, ושהדירה נקייה מחובות, שעבודים וכדומה וריקה מאדם או חפץ. נוסף על כך ידאג עורך הדין לשמור על השקעתכם באמצעות קביעת בטוחות משמעותיות ופיצוי על איחור במסירה.


עורך הדין ירשום הערת אזהרה מיד לאחר החתימה על הסכם המכר. יש לכך חשיבות רבה במטרה להודיע שבעל הדירה כבר התחייב לבצע עסקת מכר. הערת האזהרה תמנע עסקת מכר נוספת או סותרת לגבי הדירה, ורישומה לטובת הרוכש נועדה כדי לוודא שרשם המקרקעין לא יאשר עסקה אחרת עם מישהו אחר מבלי שהרוכש הסכים לכך או ללא צו בית משפט. כך הרוכש מוגן מעיקולים, פשיטת רגל, או במקרה של תאגיד, מפירוק בעל המקרקעין.


עורך הדין ידאג להמצאת כל המסמכים החשובים להשלמת העסקה, יהיה אמון על העברות התשלומים וביצוען בזמן וכן ידאג לרישום הסופי של הבית על שם הקונה אשר בכך תסתיים העסקה.


חשוב לבחור מידית עורך דין המתמחה בתחום הנדל"ן כדי להימנע בטעויות בדרך, כדאי לבדוק מהו ניסיונו של עורך הדין ולברר על עסקאות קודמות שביצע. כן חשוב לברר עם עורך הדין עד כמה באמת יהיה זמין ונגיש לרצונותיכם גם מחוץ לשעות העבודה וכי המשרד שבו הוא עובד אינו גדול מדי, כדי שעורך הדין יוכל לתת יחס צמוד וליווי תמידי.


בהצלחה!


האמור לעיל הוא מידע כללי וראשוני בלבד ואינו נועד לשמש ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. האמור נכון למועד כתיבתו בלבד, ואין להסתמך על האמור מבלי להיוועץ עם עורך דין העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה או קבלת כל החלטה.