חודשי הקיץ החמים מזמנים שפע של אירועים ושמחות אשר נחגגים ברוב שמחה באולמות האירועים. אין ספק כי אולם האירועים אחראי לבטיחותם של הבאים בשעריו. אחריות זו מוטלת מתוקף חובת הזהירות החלה בין נותן שירות ובין הלקוח.

אירוע משפחתי עלול להסתיים במפח נפש עם פציעתו של אחד האורחים


למרבה הצער, לעיתים אירוע משפחתי עלול להסתיים בפגיעה ובנזק גופני של אחד האורחים. ראוי לציין כי לא כל נפילה באולם מקימה עילת אחריות וסיבה להגשת תביעה כנגד החברה המנהלת אותו.

 

במסגרת תביעת פיצויים, התובע נדרש להוכיח כי עסקינן בפציעה, אשר אירעה כתוצאה מסיכון צפוי - שהנתבעת הייתה צריכה לצפות ולהסיר.

רשלנות האולם גרמה לאורחת להחליק, ליפול ולהיפגע בכל חלקי גופה


לדוגמא: מקרה של רצפת אולם רטובה ומחליקה אשר צוות האולם צריך היה לנגב ולנקות, כפי שיתואר במקרה שלפנינו, בו נטל השכנוע הונח על כתפיה של עו"ד ענת אשכנזי. עו"ד אשכנזי הוכיחה כי צוות האולם הפר את חובת הזהירות הרובצת לפתחו, לא ניגב את רצפת האולם במהלך האירוע, ובשל כך הנפגעת החליקה ונגרם לה נזק פיזי.

 

למשרדה של עו"ד אשכנזי פנתה אישה כבת 56, אשר התארחה באירוע בת מצווה משפחתי, החליקה בשל רטיבות על רצפת רחבת הריקודים, ונפלה בעוצמה על צד שמאל. בעקבות הנפילה, האישה נחבלה קשות בכל חלקי גופה, איבדה את הכרתה ופונתה מהמקום באמבולנס, וזאת לתדהמת האורחים המזועזעים.

 

לאחר האירוע עובדי הניקיון מיהרו לנגב את רצפת האולם ורחבת הריקודים


במהלך האירוע עובדי הניקיון מטעם האולם לא ניגבו את רחבת הריקודים למרות שכמויות של אלכוהול נשפכו בה, ורק לאחר התאונה מיהרו לנגב את הרצפה, ובכך התרשלו והפרו את חובתם הבסיסית כלפי האורחים בכלל וכלפי הנפגעת בפרט. האורחת אשר נפצעה קשות בידה נאלצה לעבור ניתוח תחת הרדמה כללית, הכולל קיבוע פנימי על ידי פלטה וברגים ונעדרה מעבודתה למשך ימים רבים, ועל אף שלאחר מכן עברה סדרה אינטנסיבית של טיפולים משקמים, המשיכה לסבול מכאבים עזים וממוגבלות בתנועת שורש כף היד.

 

עורכת הדין ענת אשכנזי הפנתה את הלקוחה לקבלת חוות דעת מטעם מומחה רפואי אשר קבע בחוות דעתו כי בעקבות התאונה נותרו לה נכויות זמניות ואף נכות צמיתה בשיעור של 30%. במסגרת משא ומתן שהתנהל בין הצדדים, החברה שביטחה את האולם הציעה לשלם לתובעת סכום של 70 אלף שקלים, אשר לא התאים כלל וכלל לנזקיה.

 

הצדדים הגיעו לפשרה בדבר פיצויים בסך של 250 אלף שקלים


עו"ד אשכנזי ערכה תחשיב נזק אשר הביא בחשבון את כאבה וסבלה הממושך של האישה, את הפסדי השתכרותה ואת העלות של העזרה שנזקקה לה לאחר התאונה ושתזדקק לה במשך שארית חייה. על סמך תחשיב זה הצדדים הגיעו לפשרה בדבר פיצויים בסך של 250 אלף שקלים אשר שולמו לנפגעת.

 

לסיכום - כאשר אתם מבקרים באולם אירועים, אנא היו ערניים גם כשאתם רוקדים על רחבת הריקודים, אך אם חלילה נפלתם ונחבלתם, אל תהססו לפנות לעו"ד מומחה בתחום שיסייע לכם במיצוי זכויותיכם.