פורום ביטוח לאומי נועד לתת מענה משפטי בתחום מימוש זכויות רפואיות וכספיות במוסד לביטוח לאומי.
הפורום מספק מענה מקצועי ומהיר על ידי מומחים בעלי ותק וניסיון רב בייצוג תובעים, בתחומים הבאים: נפגעי תאונות עבודה, מחלות מקצוע, קצבת תלויים, גמלת סיעוד, קצין תגמולים, נפגעי פעולת איבה, תאונות אישיות, קצבת נכות כללית, גמלת ילד נכה ושירותים מיוחדים, גמלת ניידות, זכאות לתו נכה, פטור ממס לרכב, גודל רכב, ערעורים על ועדות רפואיות, זכויות נכים, פטור ממס הכנסה, עררים, נפגעי תאונות דרכים, פרישה מוקדמת על רקע רפואי ועוד.
הפורום מנוהל על ידי עו"ד רונן אבניאל
עו"ד רונן אבניאל צבר ותק וניסיון של 20 שנה כבעל משרד עורכי דין עצמאי. עו"ד אבניאל מייצג ומלווה בתביעות להשגת זכויות ופיצויים עבור מי שלקה במחלה או בנכות, אל מול הרשויות השונות כגון חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי.
עו"ד רונן אבניאל מטפל באופן מקצועי ובד בבד תוך מתן יחס אישי וחם ללקוחותיו בכל תביעות הפיצויים האפשריות המוגשות אל הביטוח הלאומי, ובין היתר תביעת נכות, קצבת ילד נכה, שיקום, תאונות עבודה, מחלות מקצוע, פגיעה בעבודה, קצבת ניידות, הכרה באחוזי נכות, נפגעי פעולות איבה, קצבת סיעוד ועוד ועוד.
המענה בפורום זה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי פרטני ע"י עורך דין.
אני יודעת היתי טיפשה. נסעתי לאמריקה ל-5 חודשים בלי לידע את הביטוח לאומי והמשכתי לקבל מהם את הקצבה החודשית שלי(75% נכות נפשית + אם חד הורית ל-2) הם כמובן עלו עלי והפסיקו לי את הקצבה. השאלה עכשיו איך אני יכולה לחזור לארץ?! האם הלך עלי?
יגאל כהן, עו"ד
הגיב/ה:
תגובה
6/10/2011
עליך לפנות לסניף הבטל"א במקום מגוריך ולהסדיר את חובותייך וזכויותיך.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
יעל
שאל/ה:
דמי אבטלה-לנרשם ללימודים אקדמאים
5/10/2011
אם אני חותמת אבטלה כרגע ונרשמתי ללימודים לתואר, האם אני זכאית להמשיך לחתום בלישכה ולקבל דמי אבטלה, עד שהלימודים יתחילו, עד שהסמסטר יפתח?
יגאל כהן, עו"ד
הגיב/ה:
תגובה
6/10/2011
עליך להפנות את תשומת לב פקיד התעסוקה לכל שינוי בסטאטוס שלך מבחינה תעסוקתית /הכשרה לשמירה על זכויותיך.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
RAM
שאל/ה:
אחרי וועדה בלשכת התעסוקה,
5/10/2011
יש לי הפרעות נפשיות ואני בתהליך ערר בביטוח לאומי עד סיום התהליך בשל כך שאני לא יכול לעבוד יותר מ-30 ימים כביכול אני יכול להיות זכאי לעד 6 חודשים ?
הכוונה היא במידה ודוחים אותי בביטוח לאומי אני עשוי להיות זכאי לעד 6 חודשים ואז שוב יקראו לי לוועדה בלשכת התעסוקה?
אין אפשרות שזה יהיה יותר כמו שבנכות כללית נותנים לעד שנה- שנתיים זמנית ואז בודקים שוב...?
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
דניאל
שאל/ה:
מסמכים לוועדה בלשכת התעסוקה.
5/10/2011
אם אין לי מסמכים רפואיים מבריאות הפש אבל אני מטופל שם.
אפשר לתת להם פשוט דף שאני מטופל והם כבר יזמינו משם את המסמכים ?
או שחייב שאני יוציא את המסמכים ?
יגאל כהן, עו"ד
הגיב/ה:
תגובה
6/10/2011
הבטל"א ולשכת התעסוק רשאים לבקש כל תיעוד רלוונטי.
בכל טענה רפואית עליך להמציא את המסמכים הרפואיים התומכים בה.
במידת הצורך ובמידה ואינך יכול להשיג את המסמכים הרפואיים עליך לפנות לבטל"א/לשכת התעסוקה ולעדכנם במסמכים והגורם המטפל.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
בנמג'מין
שאל/ה:
אבחון פסיכודיאגנוסטי נכות כללית.
5/10/2011
עברתי אבחון מקיף בבריאות הנפש לקראת וועדה ביטוח לאומי האם תוצאות של אבחון זה חשוב עבור ביטוח לאומי?
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
בנמג'מין
הגיב/ה:
ביוזמת הבריאות הנפש
6/10/2011
זה משנה?
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
איתן
שאל/ה:
אישה בת 62 מקבלת קצבה זקנה מביטוח לאומי ועובדת.
5/10/2011
אישה בת 62 מקבלת קצבה זקנה מביטוח לאומי ועובדת. האם יש תקרת שכר שמעבר לתקרה תיפגע קצבת הזיקנה שלה? ואם יש תקרה כזאת האם הפגיעה יחסית - או כל הקצבה מופסקת מהשקל הראשון מעבר לתקרה?
יגאל כהן, עו"ד
הגיב/ה:
תגובה
6/10/2011
פנה בבקשה למוקד הבטל"א 6050* לבדיקה ספציפית של הנתונים האישיים והסטאטוס בבטל"א.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
הילנה
שאל/ה:
בית המשפט יכול להקטין % נכות צמיתה לאחר 12 שנה מתאונת ע
5/10/2011
האם תובע קיבל 40% נכות צמיתה מעבודה נתבעות גם נתנו אותם 40% באותם סעיפים נכות צמיתה מעבוד הביטוח לאומי וניידות באותם סעיפים 40% נכות צמיתה מעבודה,
שאלה תיק ישן מתנהל בדיון הוכחות בבית המשפט אזרחי שלום ללא פשרות התובע לא עמדה כלכלית מול נתבעות. עמיד התובע פונה לב"כ נתבעות להגיע להחלטה הכרה בחבות מלא כי העובדה על כך הוכחת רשלנות מעביד בתאונת עבודה.
בית המשפט יכול להקטין % נכות צמיתה לאחר 12 שנה מתאונת עבודה?
יגאל כהן, עו"ד
הגיב/ה:
תגובה
6/10/2011
עם כל הרצון לסייע, צר לי אך אין בידי את כל הפרטים כדי לענות על שאלתך.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
רובי
שאל/ה:
פציעה לא בעבודה, 14 ימי מחלה
5/10/2011
נפצעתי בזמני הפנוי בכף רגל ואין באפשרותי לעבוד בעבודתי שדורשת עבודה אני עובד בממוצע 3 משמרות בשבוע בשעות של 150 אחוז המעסיק אומר שאני זכאי ל 6 ימי מחלה של שכר בסיס כך שיום ראשון לא נחשב ותשלופ על ימים לא מלאים יש באפשרותי לפנות לביטוח לאומי לקבלת פיצוי נוסף? מותר למעסיק לשלם לי חלק יחסי? תודה רובי
יגאל כהן, עו"ד
הגיב/ה:
דמי תאונה
6/10/2011
ניתן לתבוע מהבטל"א דמי תאונה בגין תאונה שאינה תאונת עבודה או דרכים.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
סיסיל
שאל/ה:
דמי מחיה עבור בתי בעקבות פטירתו של אביה..
5/10/2011
הגשתי לביטוח לאומי תלושי משכורת+אישור בית ספר שבתי לומדת הגשתי את החומר, קיבלתי כל חודש בחודשו סכום על דמי מחיה. קיבלתי מכתב שאני חייבת 12,812 ש"ח, השאלה: איך החליטו שאכן זכאית לקבל ועכשיו אני צריכה להחזיר? אודה לתשובתכם.
יגאל כהן, עו"ד
הגיב/ה:
תגובה
6/10/2011
אין בידי את כל הפרטים והנסיבות האישיות כדי לענות על שאלתך. פני לסניף הבטל"א ובקשי לקבל הסבר ופירוט על האמור בפנייתך.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
רועי
שאל/ה:
תוספת תלויים אופן חישוב השכר
5/10/2011
אני מקבל קצבת נכות, והתחתנתי ואני רוצה לבקש תוספת תלויים, אני מבין מגיע תוספת תלויים במידה והאישה מרוויחה עד 4700 ש"ח
ברצוני לדעת מה קורה במידה והאישה פעם מרוויחה 4000 שח פעם 4300 ש"ח ופעם 5500 ש"ח ... איך קובעים?
כמו כן האם ההתייחסות לשכר ברוטו? נטו? האם ניסעות וכו' נכללות בהגדרה של הכנסות וכו'?
אשמח לדעת
תודה
יגאל כהן, עו"ד
הגיב/ה:
פנה בבקשה למוקד הבטל"א *6050 לבדיקה ספציפית של הנתונים.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שמואל
שאל/ה:
הבטחת הכנסה בגין אי השתכרות
5/10/2011
הסיבה בגינה קיבלתי הבטחת הכנסה מאי השתכרות .פיטורין מעבודה. ולאחר שסיימתי את תקופת האבטלה עברתי להבטחת הכנסה
טובה יששכרי, עו"ס
הגיב/ה:
הבטחת הכנסה
5/10/2011
עליך להמשיך ולנסות לחזור למעגל העבודה, בכל דרך, ותצליח... בברכה עו"ס טובה יששכרי.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שושי פרגון
שאל/ה:
תביעת נכות מתאונות דרכים
4/10/2011
שלום היו לי 2 תאונות דרכים בשנת 2009 וכתוצאה מכך נפגע לי הגב ויש לי 4 פריצות דיסק כמו כן היו לי עוד תאונת עבודה ונפילות שנפלתי שהצלעות חבולות וכאבים בגוף מהנפילות , תאונת עבודה בזרוע יד שמאל הגבלה בתנועות הכתף ובזרוע אשמח באם תענו לשאלתי שהיא האם ביטוח לאומי יכיר אותי וייתן לי נכות כי אני מעוניינת לצאת מהעבודה בגלל הבריאות תודה ושנה טובה שושי
טובה יששכרי, עו"ס
הגיב/ה:
תשובה לשושי פרגון
4/10/2011
אני מציעה להגיש תביעה לנכות , וממליצה להעזר באיש מקצוע להגשת התביעה. אשמח לעזור, שנה טובה גם לך, עו"ס טובה יששכרי
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
ירושלמית
שאל/ה:
מתן קצבה חודשית
3/10/2011
האם אדם שמקבל דמי אבטלה והגיע לגיל קצבה זכאי לקבל גם אבטלה וגם קצבה
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שמואל
שאל/ה:
הבטחת הכנסה לגרוש
3/10/2011
שלום רב אני גרוש בן 61 וחי מזה 3 שנים מקצבת הבטחת הכנסה בסך 1,600 ש"ח.. עד לחודש יולי האחרון גרתי בדירה בשכירות. הכסף היחידי ברשותי מחסכונות הנו בסך 10,000 ש"ח הנמצא בעו"ש.כסף זה הולך ואוזל הוא משמש למחיה. בחודש אוגוסט האחרון הגשתי לבטוח לאומי בקשה להגדלת הקצבה שלחתי אליהם בצרוף מכתב הבקשה גם תדפיס עו"ש בנק. בתשובתם נמסר לי במועד החגים שהקצבה נפסקת לי עקב הכסף היחיד והאחרון שברשותי בעוש הבנק. אני מבקש להדגיש שאין ברשותי שום רכוש ולא מובטח לי מכל מקום שהוא ירושה או כל דבר דומה לזה. מסוף חודש אוגוסט אני גר עם חברה בת 64 שהנה גמלאית.פרט זה לא ידוע בבטוח הלאומי. אשמח לקבל עזרה על האפשרויות העומדות בפני.
טובה יששכרי, עו"ס
הגיב/ה:
תשובה לשמואל
4/10/2011
חסרים פרטים על מנת לעזור לך במצבך..מה הסיבה שבגינה אישרו לך הבטחת הכנסה? נכות? חולי?,ניפגע עבודה או אחר?בהתאם למצבך התפקודי, אפשר יהיה לייעץ ולעזור. בברכה עו"ס טובה יששכרי
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
מברר
שאל/ה:
ביטוח לאומי לשכיר שהוא גם עצמאי
3/10/2011
שלום
כשכיר אני מרווח 10,000 ש"ח בחודש. אני מתחיל בנוסף לעבוד כעצמאי כנראה ארווח כ-2,000 בחודש (בסביבות 7-8 שעות בשבוע),
האם אני חייב לשלם ביטוח לאומי על הכנסותי כעצמאי
טובה יששכרי, עו"ס
הגיב/ה:
ברור
4/10/2011
האם פתחת תיק עוסק מורשה? עוסק זעיר?.., מס הכנסה, בטוח לאומי?, בכל אופן, על כל הכנסה יש לשלם מסים.. בהצלחה עו"ס טובה יששכרי
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר