בית המשפט למשפחה בקריות קיבל תביעה שהוגשה על ידי עו"ד מירב כהן בשם התובע, בגין הפרתה של האישה את הוראותיו הרכושיות של הסכם הגירושין (תמ"ש 18289-10-15).


בהסכם הגירושין נקבע כי האישה תרכוש את זכויות הבעל בדירה המשותפת וכי עליה לדאוג להוצאתו של הבעל מהלוואת המשכנתא בתוך 5 חודשים. עוד נקבע, כי במקרה של הפרה יסודית של הוראות ההסכם המהווה גם הסכם מכר מקרקעין, ישולמו פיצויים מוסכמים, ללא הוכחת נזק, בגובה של 30,000 ש"ח .


האישה התמהמה בפעולותיה, ובגין מחדליה- לא הסיר הבנק את הבעל מחיובי הלוואת המשכנתא, אלא בחלוף 8 חודשים ממועד הסכם הגירושין.


אי לכך, תבע הבעל לחייב את האישה לשלם לו את הפיצויים המוסכמים שנקבעו בהסכם הגירושין


האישה טענה כי פעלה בתום לב וכי העובדה כי הבנק לא הסיר את הבעל בפועל מההלוואה, אלא בחלוף 8 חודשים - איננה בעוכריה.
התובע, באמצעות באת כוחו עו"ד מירב כהן, הצליח להוכיח כי האישה במחדליה, לא פעלה במסגרת הזמן הנקוב בהסכם הגירושין, כדי להביא לידי הבנק את נסח הטאבו ה"נקי" (שמעיד שהנכס רשום רק על שמה). לפיכך, הבנק לא פעל להסיר את שמו של התובע מחיוב המשכנתא, אלא בחלוף 8 חודשים ממועד הסכם הגירושין כאשר האישה לבסוף הביאה לידיהם את נסח הטאבו.


לשם הוכחת האמור, העיד התובע באמצעות עו"ד מירב כהן, את פקידת המשכנתאות של הזוג, ואת מנהלת הסניף הספציפי של הבנק למשכנתאות, אשר העידו אודות הנוהל של הבנק בדבר הוצאת לווה ממשכנתא, וכן העידו על התנהלות הנתבעת במקרה הספציפי.
לאחר האמור, השתכנעה האישה להסכים להצעת ביהמ"ש לפסוק על דרך הפשרה לפי סעיף 79 א לחוק בתי המשפט.


ביהמ"ש פסק על דרך הפשרה מתוך התחשבות בכך שהאישה השכילה שלא לסיים את הליך ההוכחות.


ביהמ"ש קיבל את תביעת התובע אשר יוצג על ידי עו"ד מירב כהן, ופסק לטובתו את מלוא הפיצויים המוסכמים (30 אלף ש"ח) וכן הוסיף עליהם נזקים ממוניים ולא ממוניים והוצאות משפט, וסה"כ: 40,000 ש"ח. 

 


עודכן ב: 19/12/2016