בית משפט השלום בבת ים קיבל לאחרונה תביעת פיצויים שהגיש צעיר בגיל 27 אשר היה מעורב בשתי תאונות אופנוע, נגד חברת הביטוח אשר ביטחה אותו בביטוח חובה. חברת הביטוח לא חלקה על חובתה לפצות את הצעיר בגין הנזק שנגרם לו בעקבות התאונה, כאשר המחלוקת בין הצדדים התמקדה בסוגיית הנזק בלבד. לאחר בחינת כלל העדויות והראיות השופטת קבעה כי נכותו התפקודית של הבחור בעקבות התאונה היא בשיעור של 40% ופסקה לטובתו פיצוי בסך 1.55 מיליון שקלים.


הצעיר היה מעורב בשתי תאונות אופנוע בהפרש של שלושה חודשים


לפי העובדות שפורטו בפסק הדין, צעיר בגיל 21 היה מעורב בתאונת אופנוע קלה שבעקבותיה נחבל באופן שטחי בלבד וכעבור כשלושה חודשים, בתאריך 24.3.16 היה מעורב בתאונת אופנוע נוספת. ממקום התאונה הצעיר פונה לבית החולים, שם אובחן כי הוא סובל מפגיעה קשה בקרסול ובשוק רגל ימין עם שבר פתוח בעצם הפיבולה.


עם קבלתו לבית החולים הוא עבר ניתוח מורכב ודחוף בשילוב של אורתופד, כירורג כלי דם וכירורג פלסטי אשר פעלו במשותף כדי לטפל בכלי הדם ובגידים שנפגעו בעקבות התאונה. כחודש לאחר מכן נאלץ הצעיר לעבור ניתוח נוסף לשחזור הגידים הקרועים ברגל והפצע כוסה על ידי שתל עור. תקופת האשפוז המצטברת של הצעיר לאחר הניתוח הסתכמה ב-38 ימים.


במשך שנה לאחר התאונה הצעיר לא היה כשיר לעבוד מבחינה נפשית


לצורך קביעת הנכות הרפואית של הצעיר בעקבות התאונה, מינה בית המשפט שלושה מומחים רפואיים: בתחום האורתופדי, בתחום הנפשי ובתחום הפלסטי. המומחה בתחום הפסיכיאטרי קבע בחוות דעתו כי בעקבות התאונה הצעיר סובל מתסמינים חרדתיים ופוסט טראומטיים ולכן העריך את נכותו הקבועה בשיעור של 5%. המומחה הוסיף וקבע כי במשך שנה ממועד התאונה הצעיר לא היה כשיר לעבוד מבחינה נפשית.


מומחה רפואי בתחום האורתופדי ציין בחוות דעתו כי הצעיר אובחן כסובל מפגיעה בקרסול ימין ובשוק עם שבר פתוח וכן נזק לגידים ולכלי דם. עוד צוין בחוות הדעת כי בעקבות הפגיעות הצעיר נזקק לעבור ניתוחים ששילבו טיפול אורתופדי, פלסטי וטיפול בכלי הדם שנפגעו כתוצאה מהתאונה.


הצעיר עבר שני ניתוחים מורכבים שכללו שחזור גידים קרועים וכלי דם


המומחה הוסיף כי בניתוח נמצא קרע של העורק הטיביאלי ובוצע שחזור של העורק על ידי וריד שנקצר מירכו השמאלית של הצעיר. עוד צוין כי הצעיר סבל מקרע של הגיד הטיביאלי הקדמי ושל הגיד המיישר הארוך של הבוהן הראשונה. לכן, הגידים קורבו על ידי מומחה לאורתופדיה, מומחה לפלסטיקה הרכיב לצעיר מערכת לסגירה הדרגתית של הפצע וקיבע את רגלו בסד גבס.


עוד צוין בחוות הדעת כי הצעיר עבר ניתוח נוסף בתאריך 19.4.16 שבו שוחזרו לו הגידים הקרועים ובוצע לו כיסוי של הפצע על ידי שתל עור. המומחה ציין כי בבדיקה קלינית עלה כי הצעיר סובל מחבלה קשה סביב קרסול ימין שכוללת גם פגיעה בגידים, הגבלה בכיפוף גבי של הקרסול, פגיעה בעצב פרונאלי עם פגיעה תחושתית ופונקציונאלית וצלקות גסות ורגישות על פני שטחים נרחבים מהרגל.


על כן, המומחה קבע כי בעקבות התאונה נותרה לצעיר נכות אורתופדית בשיעור של 30%, נכות בשיעור של 10% בגין הפגיעה בעצב הפרונאלי ונכות בשיעור 20% בגין צלקות גסות, חלקן דבוקות ורגישות. המומחה הרפואי בתחום האורתופדי קבע כי נכותו בתחום האורתופדי היא בשיעור של 37%.


מומחה רפואי בתחום הכירורגיה הפלסטית קבע בחוות דעתו כי הצלקות של הצעיר בשוק ימין הן רגישות לפציעה ולחבלה מקומית ולכן עלולות להוות עבורו מגבלה תפקודית משמעותית בהמשך חייו. לפיכך, המומחה קבע את נכותו הקבועה של הצעיר בשיעור של 20%.


השופטת קבעה כי נכותו התפקודית של הצעיר היא בשיעור 40%


השופטת קבעה כי נכותו הרפואית המשוקללת הקבועה של הצעיר בעקבות התאונה השנייה היא בשיעור של 46%. לאחר שבחנה את כלל העדויות והראיות השופטת קבעה כי נכותו התפקודית הכוללת של הצעיר היא בשיעור של 40%.


בסופו של דבר השופטת קבעה כי חברת הביטוח תפצה את הצעיר בסך כולל של 1,555,000 שקלים עבור הפסד שכר לעבר, פגיעה בכושר ההשתכרות בעתיד, כאב וסבל, עזרת צד שלישי בתקופת ההחלמה כולל סיוע עתידי, הוצאות נסיעה וניידות והוצאות רפואיות.

 

יש לך שאלה?

פורום תאונת אופנוע | אופניים חשמליים | קורקינט חשמלי


עוד נקבע כי חברת הביטוח תשלם לצעיר גם שכר טרחת עו"ד בסך 202,150 שקלים.


ת"א 29640-04-17