בית משפט השלום בהרצליה קיבל לאחרונה תביעת פיצויים מכוח חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים שהגישה אישה בגיל 58 נגד נהג רכב שהתנגש בה כאשר רכבה על אופניים חשמליים בדרכה לעבודתה ונגד המבטחת אשר ביטחה את הרכב בביטוח חובה. לאחר שבחנה את כלל העדויות והראיות השופטת קבעה כי נכותה התפקודית של האישה היא בשיעור של 15% ופסקה לה פיצוי בסך כולל של 156,929 שקלים, לאחר שניכתה מסכום הפיצוי הכולל תגמולים בסך 50,710 שקלים ששילם לה המוסד לביטוח לאומי.


סייעת לילדים עם צרכים מיוחדים נפגעה מרכב בעת שרכבה על אופניים חשמליים


לפי העובדות שפורטו בפסק הדין, בתאריך 30.6.15 סייעת לילדים עם צרכים מיוחדים נפגעה בתאונת דרכים מרכב בעת שרכבה על אופניים חשמליים. התאונה הוכרה על ידי המוסד לביטוח לאומי כתאונת עבודה. ממקום התאונה האישה פונתה על ידי אמבולנס לבית חולים, שם אובחן כי היא סובלת מחבלות בגפיים. לאחר שחרורה מבית החולים בדיקות שנערכו לה הדגימו קרעים בגידים שבכתף ובמיניסקוס בברך.

 

בעקבות זאת, האישה נותחה פעמיים בברך בתאריכים 13.12.15 ו-17.4.16 ועברה ניתוח בכתף בתאריך 16.6.16. כמו כן צוין כי האישה טופלה במרפאת כאב באמצעות הזרקות אפידורליות, וקיבלה טיפולי פיזיותרפיה, טיפולי הידרותרפיה ומשככי כאבים. יתרה מזאת, האישה אובחנה כסובלת מתסמונת פיברומיאלגיה.


התאונה הוכרה על ידי המוסד לביטוח לאומי כתאונת עבודה


התאונה הוכרה על ידי המוסד לביטוח לאומי כתאונת עבודה וועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי קבעה לאישה נכות אורתופדית קבועה בשיעור של 10% עקב נזק למיניסקוס בברך. הוועדה הרפואית קבעה שלנוכח עברה הרפואי של האישה בעקבות תאונה קודמת, אין קשר בין נכותה בעמוד השדרה הצווארי לבין התאונה הנוכחית, וכי לא נותרה לה כל נכות אורתופדית בכתפיים בעקבות התאונה. השופטת ציינה כי הנכות הרפואית שנקבעה לאישה על ידי המוסד לביטוח לאומי היא נכות על פי דין ולכן מחייבת את הצדדים במסגרת התביעה הנוכחית.


לנוכח התחלואה של האישה בתסמונת פיברומיאלגיה, השופטת החליטה למנות מומחה רפואי בתחום הראומטולוגיה כדי שיבדוק את האישה ויעריך את נכותה. נוסף על כך, לנוכח עברה הרפואי של האישה שחלתה באסטמה ובסרטן שבגינו עברה כריתת שחלות, רחם, שדיים וטיפולי הקרנות, השופטת מינתה מומחה בתחום הריאות ומומחה בתחום האונקולוגיה כדי שיבדקו את האישה ויעריכו את נכותה.


המומחה בתחום הראומטולוגיה בדק את האישה וקבע כי התאונה גרמה להחמרה בתסמיני מחלת הפיברומיאלגיה שלא אובחנה לפני התאונה. על כן, המומחה קבע שנכותה הרפואית של האישה בתחום הראומטולוגיה היא בשיעור של 8%.


השופטת קבעה שבעקבות התאונה נגרמה לאישה נכות תפקודית בשיעור 17.2%


השופטת קבעה כי בהתאם לקביעת הוועדה של המוסד לביטוח לאומי בתחום האורתופדיה ולחוות דעתו של המומחה מטעם בית המשפט בתחום הראומטולוגיה, בעקבות התאונה נותרה לאישה נכות רפואית קבועה משוקללת בשיעור של 17.2% המורכבת מנכות אורתופדית בשיעור של 10% ומנכות ראומטולוגית בשיעור של 8%.


לאחר שבחנה את כלל העדויות והראיות השופטת התייחסה לעבודתה של האישה – סייעת לילדים עם צרכים מיוחדים ולהשפעת הנכות הרפואית שמתבטאת בהגבלות תנועה, כאבים וצליעה על תפקודה בעבודה הכרוכה במאמצים גופניים, בעמידה ממושכת ובישיבה על כסאות נמוכים. לאחר שהשופטת התחשבה באפשרות שנכותה של האישה תקשה על תפקודה בעבודתה בעתיד היא קבעה שנכותה התפקודית היא בשיעור של 15%.


השופטת ציינה כי המוסד לביטוח לאומי שילם לאישה תגמולי נכות מעבודה בסך משוערך של 40,632 שקלים בתוספת סך של 10,078 שקלים כמענק נכות חד פעמי, לאחר שנקבעה לה נכות נוספת בתחום הראומטולוגיה. על כן, השופטת קבעה כי יש לנכות סכומים אלו מסך הפיצויים שמגיעים לאישה.


סך נזקיה של האישה בעקבות התאונה מסתכם ב-207,639 שקלים


בסופו של דבר השופטת קבעה כי נזקיה של האיש מסתכמים ב-207,639 שקלים עבור הפסדי שכר לעבר כולל הפסדי פנסיה, הפסדי שכר לעתיד כולל הפסדי פנסיה, הוצאות לעבר ולעתיד, עזרת צד שלישי לעבר ולעתיד וכאב וסבל. השופטת קבעה כי מסך נזקיה של האישה ינוכו תגמולים ששילם לה המוסד לביטוח לאומי בסך כולל של 50,710 שקלים.

 

יש לך שאלה?

פורום תאונת אופנוע | אופניים חשמליים | קורקינט חשמלי


לפיכך, השופטת קבעה שהמבטחת של הרכב שהיה מעורב בתאונה תשלם לאישה פיצויים בסך כולל של 156,929 שקלים בתוספת שכר טרחת עורך דין בסך של 20,400 שקלים והוצאות משפט.


תא (הרצ') 55212-03-18