בית משפט השלום בחיפה קיבל לאחרונה תביעת פיצויים בגין נזקי גוף של אישה שהחליקה ונפלה בעקבות כתם שמן בתחנת דלק. כתוצאה מהנפילה, האישה נפגעה, נחבלה וסבלה משברים ביד ימין באזור המרפק והאמה.


לאחר התאונה, האישה פונתה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, שם חבשו את ידה בסד גבס ושיחררו אותה להמשך קבלת טיפול רפואי מתאים.


האישה המשיכה לסבול מכאבים חזקים, ולא הצליחה להניע את ידה בצורה תקינה. בהמשך, ערכו לה בדיקות בעקבות חשד לתזוזה בשבר, שבעקבותיהן הוחלט לטפל בה באמצעות הליך ניתוחי.


תחנת הדלק כפרה באחריותה לתאונה


האישה הגישה לבית המשפט חוות דעת רפואית של מומחה בתחום האורתופדיה אודות הנזקים מהם סבלה בעקבות התאונה.
כמו כן, גם חברת הדלק הגישה חוות דעת רפואית מטעמה לבית המשפט, שבה כפרה באחריותה בכל הנוגע לנזקיה של האישה בעקבות התאונה.


בשל הפערים הגדולים בין חוות הדעת שהגישו הצדדים, השופט החליט למנות מומחה רפואי בתחום האורתופדי מטעם בית המשפט, שקבע כי בעקבות התאונה האישה נותרה עם נכות רפואית של 5% בשל שיתוק בעצב וכן 10% בשל הגבלה בתנועה בידה הימנית. כמו כן, השופט מינה מומחה בתחום בריאות הנפש, שקבע כי נכותה הנפשית הזמנית בשיעור של 30% בשל כאבים רבים והפרעות הסתגלות שמהן היא סובלת, וכן המליץ על טיפול נפשי. לבסוף קבע המומחה כי נכותה הנפשית הצמיתה של האישה תעמוד על 10%.


השופט החליט שלא להשית על האישה אשם תורם


השופט הכריע כי האחריות בגין התאונה והנזק מיוחסת לתחנת הדלק משום שחובתה הייתה לשמור על בטחונה של האישה ולא לחשוף אותה לסיכונים שאינם סבירים, כמו כן קבע כי לא יוטל אשם תורם על האישה משום שלא יכלה להבחין בכתם השמן כי טווח הראייה שלה היה מוגבל במקום שבו היא עמדה.


בפסיקתו, השופט ייחס חשיבות לכך שכתם השמן נחשב ל"סכנה בלתי רגילה ובלתי סבירה" משום שמדובר בתחנת דלק, ולכן הגיוני ששמן יצטבר על הרצפה ועל כן התחנה מחויבת לנקוט באמצעי בטיחות באופן קבוע בכדי למנוע מפגעים אפשריים כמו החלקה.


כמו כן, השופט בחן את סרטון האבטחה בו נראתה התאונה, השווה את הסרטון לעדויותיהם של האישה ובעלה אודות הנפילה וקבע כי הן קוהרנטיות ותואמות לסרטון, ולכן בחר לקבלן.


יתרה מזאת, התייחס השופט לעדותו של מנהל תחנת הדלק, שבתחילה טען כי העובדים דאגו לשטיפת התחנה בלילה, וכן במידה והיה קיים לכלוך נוסף דאגו לנקות לפני תחילת משמרת או בסופה, אומנם בהמשך טען כי ההנחיה לעובדים שהיו עדים ללכלוך הייתה לנקותו באופן מידי.


כמו כן, מעדותו של מנהל התחנה עלה כי עובדי התחנה נמצאים בחנות הנוחות ובעמדת השטיפה, ולכן אין עובדים שעומדים באזור משאבות הדלק ויכולים לפקח על קיומם של כתמי שמן.


כמו כן, השופט הדגיש בהכרעתו כי כתם השמן שבעקבותיו החליקה האישה, היה מצוי במקום מרכזי בתחנה שבו עוברים מבקרים רבים. עוד צוין כי הכתם היה גדול דיו כדי שיוכלו לזהותו במצלמת האבטחה, ולכן נקבע שהעובדים היו צריכים להבחין בו ולדאוג להסרתו באופן מידי.


על כן, השופט קבע כי התחנה לא פעלה בכדי למנוע מפגעים, וכן לא פיקחה על עובדיה ובדקה שהם אכן פועלים על פי הנהלים.


טרם התאונה, האישה עבדה כמזכירה רפואית, ולאחר התאונה החלה לעבוד בחברת טלמרקטינג ומשכורתה פחתה. צוין כי בעקבות התאונה האישה סובלת מהגבלת תנועה בידה הימנית ולכן מגבלותיה באות לידי ביטוי גם באופן תפקודה, הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית.


השופט ייחס חשיבות לירידה בשכרה של האישה והעמיד את נכותה התפקודית בשיעור של 23%


כמו כן, השופט התייחס לתקופת ההחלמה הממושכת, לכאבים המרובים, ולנכות הנפשית של האישה ופסק לטובתה פיצויים בגין סבל וכאב בסך 120,000 שקלים, פיצויים בגין הפסדי שכר מלאים מזמן התרחשות התאונה ועד לאחר זמן ההחלמה מהניתוח שעברה בסך 43,376 שקלים והפסדי שכר חלקיים עד לתחילת עבודה החדשה בסך של 96,836 שקלים.


יתר על כן, השופט פסק לאישה פיצויים בגין הפסד כושר השתכרות לעתיד בסך 289,399 שקלים, פיצויים בגין עזרה והוצאות לעבר בסך של 22,000 שקלים, פיצויים בגין עזרה והוצאות לעתיד בסך של 60,000 שקלים וכן פיצויים בגין הפסד תנאים סוציאליים בסך 53,701 שקלים.

 

יש לך שאלה?

פורום תאונות כלליות - בבית, ברחוב, שטח ציבורי, מתקני ספורט, פיצויים ועוד


בסך הכול פסק השופט לטובתה פיצויים בסך 685,312 שקלים בניכוי תגמולי מל"ל בסך 66,730 סך כולל של 618,582 שקלים, בתוספת שכר טרחת עו"ד והוצאות משפטיות בסכום של 136,421 שקלים.


ת"א 37385-05-16