בעניין:

קרתא חברה לפיתוח מרכז ירושלים

 

 

 

המבקשת

 

נ  ג  ד

 

 

 

עיריית ירושלים

יצחק מולכו

כונס הנכסים הרשמי

 

 

 

המשיב

 

נוכחים:

עו"ד מולכו יצחק - המנהל המיוחד של קרתא

עו"ד סיגל יעקובי - ב"כ  הכנ"ר

עו"ד יוסף חביליו - היועץ המשפטי לעיריית ירושלים

 

פרוטוקול

 

באי כח הצדדים:

לאחר שקיבלנו את החלטת בית המשפט לפיה יתקיים דיון בבקשה לפתיחת חניון קרתא, כמפורט בבקשה, ובמטרה להגיע להבנות כפי שבית המשפט המליץ, במטרה לאפשר את פתיחת חניון קרתא כבר השבוע שזו החלופה המומלצת והמועדפת  על ידי משטרת ישראל לצמצום הסכנות הבטחוניות והבטיחותיות, לאור זאת ניהלנו מו"מ אינטנסיבי והגענו להבנות כפי שנציג לבית המשפט, ולפיכך ביקשנו להקדים הדיון  להיום.

אנו מגישים בזאת הודעה לבית המשפט ומבקשים ליתן לה תוקף של החלטה.

 

ההודעה הוגשה וסומנה באות א'.

 

עו"ד חביליו: האמור בהודעה הינו על דעת ראש עיריית ירושלים, מר ניר ברקת, וכן גזבר העירייה מר אלי זיטוק.

 

 

 

החלטה

 

ביום 23.6.09 הוגשה על ידי עיריית ירושלים בקשה דחופה למתן הוראות למנהל המיוחד של חב' קרתא חברה לפיתוח מרכז ירושלים בע"מ (בפירוק) (להלן: "קרתא"), לפתוח את חניון קרתא ברח' יצחק קריב ירושלים בשבתות בחגים ובמועדים.

התבקשה תגובת המנהל המיוחד של קרתא וכן של כונס הנכסים הרשמי, וזו אכן הוגשה ביום 23.6.09.

 

בהחלטתי מיום 24.6.09, קבעתי כי יקוים דיון בבקשה במעמד הצדדים ביום א', 28.6.09 בשעה 10:00 אלא אם כן יודיעו הצדדים כי הגיעו עד אז להבנה  בדבר התנאים לפתיחת החניון כמבוקש. כן ציינתי בהחלטה הנ"ל את העובדה כי ניצב אהרון פרנקו, מפקד מחוז ירושלים  כתב לראש עיריית ירושלים מר ניר ברקת מכתב מיום 22.6.09 לפיו ממליץ הוא על פתיחת חניון קרתא על מנת לאפשר חנית רכבים בצורה יעילה ובטוחה לאור מיקומו.

 

בדיון היום, הגישו הצדדים הודעה מוסכמת לבית המשפט שעניינה התנאים המוקדמים להסכמת הכנ"ר והמנהל המיוחד לפתיחת חניון קרתא כמבוקש על ידי עיריית ירושלים.

בהינתן שהפתרון המוצע בפתיחת חניון קרתא הינו לטובת כלל הציבור בירושלים ואמור לתת מענה לעמדות ציבורים שונים בעיר, ולהביא לרגיעה ביחסים שבין אותם ציבורים, הגעתי למסקנה כי אכן יש מקום ליתן הוראות לכונס הרשמי ולמנהל המיוחד, לפתוח ולהפעיל את החניון גם בשבתות חגים ומועדים בהתאם לתנאים המוקדמים המופיעים בהודעה, וכך אני מורה.

 

הואיל והצדדים חלוקים עדיין בנושא אובדן הכנסות, שעלול להגרם במקרה שייגרם נזק למבנה החניון כתוצאה מפתיחתו כאמור, ומפאת השעה המאוחרת, ידון הנושא ויוכרע על ידי בית המשפט לבקשת מי מהצדדים, אם וכאשר תוגש בעתיד.

 

רשמתי לפני הודעת היועץ המשפטי לעירייה, כי שוחח עם היועץ המשפטי של מחוז  ירושלים במשטרת ישראל, אשר מסר לו שלא יידרש על ידי המשטרה שכר בעבור פעולותיה של המשטרה בהקשר לפתיחתו של החניון בשבתות חגים ומועדים.

 

לפני נעילה, אביע אף את משאלתי כמכוון לדעת רבים, כי פתרון זה של פתיחת חניון קרתא במקום פתיחתו של חניון ספרא, יביא לשקט ולרגיעה לעיר ירושלים ולתושביה, על כל מגזריה.

 

ניתנה היום ג' בתמוז, תשס"ט (25 ביוני 2009) במעמד הצדדים.

_______________

יוסף שפירא - שופט