שופט ביהמ"ש המחוזי בחיפה, אלכס קיסרי החליט לפרק את חברת ויטה-פרי גליל בע"מ, לבקשת מנהלה הכללי מר זאב בירנבוים.


הערה :

החברה ויטה -פרי גליל בע"מ הינה חברה ציבורית אשר כנגד שלוש חברות הבנות שלה, ובהן פרי הגליל בע"מ, מתנהלים הליכי כינוס נכסים (בתיק פר"ק 8678-01-09 ) בבית משפט זה. אנא הבדילו בין החברות.

רקע:


מניות החברה, כנטען בבקשת הפירוק, נסחרות בבורסה לני"ע בת"א , מענה הרשום הוא באזור התעשיה של באר טוביה בקריית מלאכי ומקום עסקיה העיקרי הוא בבית פנורמה בת"א.


לטענתו של המבקש הוא הועסק על ידי החברה כמנהלה הכללי, על פי הסכם עבודה שנעשה בינו לבין החברה ביום 7.7.2004 ופוטר מעבודתו בחברה בהודעה שניתנה לו ביום 11.1.09 . לטענתו, עם סיום יחסי העבודה הוא זכאי לתשלום סכום של כמיליון ₪, אשר החברה אינה משלמת לו. עוד טען כי החברה היא חדלת פירעון.


החברה טענה כי המבקש לא הוכיח, ואף לא לכאורה, קיומה של עילת פירוק. בין השאר היא כפרה בחבות כלשהי כלפי המבקש, ולטענתה המבקש היה מועסק על ידי החברות הבנות של החברה, המצויות בהליכי כינוס נכסים המתנהל בבית משפט זה, ומשום כך איננו נושה ואין בידיו זכות לבקש את פירוקה.


השופט קיסרי הגיע למסקנה כי המבקש הראה במידה הדרושה כי הוא זכאי לתשלום מן החברה וכי היא איננה משלמת לו, ולכן מתקיים התנאי המקים את עילת הפירוק של חדלות פירעון . השופט קבע כי במסמכים שיצאו תחת ידה של החברה נאמר שהמערער הוא המנהל הכללי של החברה וכי דירקטוריון החברה החליט על הפסקת העסקתו.

 

בנסיבות המקרה ניתן איפוא להגיע על נקלה למסקנה שכפירתה של החברה בעובדת היותה המעסיק של המבקש ובהיותה חייבת לו סכומי כסף בקשר לכך היא עמדה הננקטת שלא בתום לב, וככזו היא אינה יכולה לשמש לה מענה מספיק לבקשת פירוק המיוסדת על העילה של חדלות פירעון.


עוד ציין השופט קיסרי כי בין העניינים שהועלו ע"י ב"כ החברה הוא העובדה שהחברה היא חברה ציבורית, וכי יש לשקול עובדה זו בגדר השיקולים אם לתת צו לפירוקה של החברה, אם לאו.

 

טענה זו נדחתה ע"י השופט מן הטעמים הבאים : " ראשית, מפני שהוראות הפקודה הנוגעות למתן צו פירוק אינן מבחינות בין חברה פרטית לחברה ציבורית, ושנית, וזה העיקר, דווקא בשל היות החברה חברה ציבורית מצופה מן הדירקטוריון שלה שינהג במשנה זהירות וביתר הקפדה במקום שמוגשת בקשה לפירוקה על יסוד הטענה שלא שולם למבקש מה שמגיע ממנה.

 

הכחשה גורפת, הסותרת חזיתית מסמכים שנחתמו על ידי החברה או על פי הוראותיה, אינה עולה בקנה אחד עם הזהירות המתבקשת, וממילא יש לדחות גם טענה זו של החברה."


7019-06-09.