סגן נשיא ביהמ"ש המחוזי בנצרת השופט אברהם אברהם דחה את בקשתו של עתונאי "ידיעות אחרונות" לרשות לערער על החלטה של בימ"ש השלום , שלא לכפות על וואלה תקשורת בע"מ ליתן בידו את כתובות ( ה- אי פי) כותבי תגוביות אנונימיים באתר, שלטענתו הוציאו את דיבתו רעה, וזאת כדי לתובעם לדין.


השופט אברהם ציין כי הסוגיה עוסקת בפרסום האנונימי (בכלל, וברשת בפרט) ולאנונימיות היבטים חיוביים ושליליים, ולתפישתו מעלותיה של האנונימיות ברשת עולות על מגרעותיה, וכי יש לראותה כנגזרת של חופש הביטוי והזכות לפרטיות.


השופט הניח לטובת הדיון, כי דברי הבלע שבתגוביות מבססים עילה של הוצאת דיבה, ועל יסוד הנחה זו השיב כי אין מקום לחשוף את כתובת (ה-אי פי ) המגיב האנונימי.


השופט הבהיר כי בנסיבות העניין מ דובר על פרסום תגוביות לכתבה, שלא חזרו על עצמן, והתגוביות, על התוכן ועל השפה העילגת המאפיינת אותן, מלמדות על פגיעה אפשרית פחותה מאוד במבקש, ולהבנתו - הקורא הסביר איננו עשוי לראותן ברצינות רבה. אגב כך, הבהיר כי התגוביות מדברות על עבודתו הקלוקלת כביכול של המבקש כעיתונאי, העומד להיות מפוטר מעבודתו ולשוב לרוסיה (?!), והריהן נסתרות מיניה וביה ולו משום כך, שהמבקש ממשיך ועובד בעבודתו באותו עיתון ממש, עד עצם היום הזה.

 

 

נוסף על כך ציין, כי יש לראות את העובדה, כי לצד התגוביות המלעיזות פורסמו שלל תגוביות, המשבחות את המבקש ואת עבודתו העיתונאית, עובדה הממעיטה עוד יותר את האפשרות לפגיעה בשמו הטוב של המבקש כתוצאה מפרסום שלוש התגוביות הפוגעות. כשכל אלה מובאים בחשבון, ועל רקע החשיבות של האנונימיות לגלישה ברשת, לא ראה השופט אברהם מקום לחשיפת זהותם של המגיבים.


בר"ע 213/09 ניתן 19.1.10


 


עודכן ב: 28/02/2010