רבים חווים בשכיחות רבה סכסוכים עם חברות הסלולר בנוגע לתשלומים מופרכים הנגבים ונובעים מאי עמידתן של חברות הסלולר בהסכמים ובהבטחות שסוכמו עם נציגיהן.

 

לעיתים קרובות מתנערות חברות הסלולר מהבטחות נציגיהן בטוענה לפיה הללו אינם מייצגים את החברה ולפיכך החברה אינה חבה כל אחריות בנוגע להבטחותיהם ולהצעותיהם של אותם הנציגים.

 

לטענה זו, ככלל, אין כל אחיזה במציאות. סוכנים ונציגים אשר הינם בעלי סמכויות חתימה מטעם חברת הסלולר ובעלי אישור להציג תכניות ועסקאות מטעמן מהווים אורגן של אותן חברות אשר אחראיות על אותם נציגים ומחויבות לנהוג בהתאם להבטחותיהם.

 

העובדה כי נציגי חברות הסלולר פועלים על דעת עצמם ובכך מבטיחים הבטחות שחברות הסלולר לא תוכלנה לקיים אינה מעניינם של הצרכנים אשר, כאמור, סומכים ידיהם על נציג רשמי מטעם חברות הסלולר.

 

יחד עם זאת, מאחר ולעיתים חברות הסלולר אינן מעוניינות לקיים את הבטחותיהם של נציגיהן הסוררים ומשכך לא מכירות בהבטחות אלו, הצרכן נדרש למידה ניכרת של ערנות בפוגשו נציג מטעם חברות הסלולר. הבטחותיהם של הנציגים במעמד הפגישה הינן מרשימות וכדאיות לאוזניים צרכניות. אולם, כל עוד הבטחות אלה הינן בעל פה יהיה קשה להוכיחן בעת סכסוך עם חברות הסלולר.

 

משכך, על הצרכן לדרוש מנציג חברת הסלולר בעת המשא ומתן להתקשרות להעלות על הכתב את הבטחותיו או לכל הפחות לחתום בצידי הסיכומים שפורטו בכתב ידו של הצרכן. בנוסף, הצרכן נדרש למידת ערנות בכל הנוגע לתנאי העסקה והתכנית המובטחות על ידי הנציגים.

 

לעיתים קרובות מבטיחים הנציגים תכניות משתלמות וכדאיות אולם לאחר בחינה נוספת מתגלות הללו כחסרות הגיון מתמטי או יישומי. משכך על הצרכן לבחון במעמד הפגישה את תנאי העסקה לפרטיהם ולברר עם נציג חברת הסלולר את מאפייניהם המדויקים של התנאים וכיצד הללו משתלבים הלכה למעשה בחיי היום יום ולהעלותם על הכתב.

 

במהלך הפגישה עם נציג חברת הסלולר על הצרכן לבחון באופן דקדקני מהו המועד המדויק בו העסקה תחל להתקיים.

 

פעולות אלו מטעם הצרכן מקטינות משמעותית את חולשתו אל מול חברות הסלולר. העובדה כי בידיו מצויות אסמכתאות בכתב לכל הבטחות הנציג אינן מאפשרות לחברות הסלולר לחמוק מאחריות וממתן פתרונות להבטחות האמורות.

 


 


עודכן ב: 27/10/2011