שוק הסלולר בישראל מהווה נתח משמעותי בשגרת חייהם של תושבי המדינה. רובם מחזיקים מגוון מכשירים ניידים וציוד סלולרי וכן תוכניות שימושים בצידם.

 
בתקופה האחרונה נכנסו לתוקפן רפורמות אשר מקלות על התקשרותו של הצרכן עם חברות הסלולר. במקביל לכך, הצטרפו אל שוק הסלולר חברות נוספות אשר מגדילות את ההיצע עבור הצרכן.
 
יחד עם זאת, על הצרכנים לנקוט משנה זהירות בייחוד לנוכח מספר ההצעות הרב מטעם החברות הרבות העומד בפתחם.
 
רבות הפעמים בהן נערכות שיחות טלפוניות בין נציגי החברות לצרכנים בדבר שדרוג המכשירים הניידים, החלת תכנית שימושים חדשה, רכישת תכניות גלישה לחו"ל וכו'.
לעיתים סיכומים מעין אלו נראים לצרכן כזניחים אולם נהפוכו, סיכומים מעין אלו הינם משמעותיים ומהווים, ככלל, הסכמי התקשרות בין הצדדים. משכך, יש להתייחס אליהם במשנה רצינות ובתשומת לב מרבית.
 
על הצרכן לבחון היטב את מאפייני השירותים המוצעים על ידי נציגי החברות עד להבנה מלאה של מכלול הסיכום בין הצדדים. לאחר הסיכום כאמור נדרש כי הצרכן ידרוש את "מספר הפנייה", דהיינו תיעוד מספרי בנוגע לסיכום הטלפוני שנערך. כמו כן יכול הצרכן לדרוש כי פירוט ומאפייני הסיכום ישלחו אליו בדואר אלקטרוני או בפקס.  יוזכר כי הסיכום הטלפוני, בין אם מדובר בשדרוג מכשיר, החלת תכניות וכו', מהווה הסכם בין הצדדים ומשכך על הצרכן, כצד להסכם, לדרוש, לאור זכויותיו החוקיות, תיעוד בכתב לסיכום שנערך.
 
תיעוד בכתב של הסיכום הטלפוני מאפשר לצרכן לעקוב אחר יישומו ולטעון טענותיו לחברת הסלולר במידה והסיכום לא מתקיים. תיעוד מעין זה מהווה אסמכתא אשר קשה לערערה.
 
בשוק סלולר הגועש המאופיין בריבוי היצע, על צרכן לשמור על זכויותיו החוקיות תוך שימת לב לסיכומים הטלפונים שנערכים בינו לבין נציגי חברות הסלולר.