האם חברת התחבורה הציבורית צריכה לפצות אישה על נזקי הגוף שנגרמו לה בעת שנסעה באוטובוס אשר בלם בפתאומיות, וכתוצאה מכך היא נפצעה בפניה? בית משפט השלום בירושלים השתכנע מגרסתה של האישה וקבע כי הוכיחה את נסיבות תאונת הדרכים. לפיכך בשבוע שעבר (יום ד') התביעה התקבלה, והנתבעת חויבה בפיצויים בסכום של 123 אלף שקלים. לסכום הפיצויים צורפו גם הוצאות המשפט בסך של כ-19 אלף שקלים.


האישה טענה שנפצעה כתוצאה מבלימת פתע של האוטובוס שגרמה לה לעוף ממקומה וליפול, וכבר בתחילת פסק הדין קבע השופט כי חומר הראיות של המקרה, עדותה של התובעת ושל עדה נוספת מטעמה ואף עדותו של נהג האוטובוס, הביאו אותו לכלל מסקנה כי נסיבות התאונה כפי שטענה להן התובעת הוכחו. גרסתה עשתה על השופט רושם מהימן ואמין, ועדותו של נהג האוטובוס לא סתרה אותה.


רוב הדיון נסב סביב שאלת גובה הפיצויים שתקבל התובעת, שייגזרו משיעור נכותה הרפואית והתפקודית. רופא מומחה בתחום הפה והלסת שמינה בית המשפט ערך לה בדיקה, וקבע שנותרה לה הגבלה בלסת ובשרירי הלעיסה, והיא סובלת מכאבים ועוברת טיפולים ממושכים.

הוא קבע את נכותה הרפואית על שיעור של 10%.


התובעת סבלה מבעיות נפשיות שעלולות להשליך על הפגיעה בלסת


במסגרת החקירה הנגדית של המומחה על חוות דעתו, התגלה כי כשערך את חוות הדעת לא היה מודע לכך שהתובעת נחבלה בראשה כארבע שנים לאחר קרות התאונה ואף סבלה מבעיות נפשיות אשר יכולה להיות להן השלכה על פרקי הלסת. עם זאת הוא קבע שבכל מקרה הפגיעה המשמעותית שלה הייתה בעקבות התאונה באוטובוס, והשופט החליט לקבוע את שיעור הנכות הצמיתה שנגרמה בתאונה על 7%.


מאחר שבעת התאונה למדה התובעת הוראה, ולאחריה השתלבה במקצוע במשרה מלאה והיא עובדת היום בחטיבת ביניים, קבע השופט כי לא נגרמו לה הפסדי שכר כתוצאה מהתאונה. באשר לפגיעה העתידית שעלולה להיגרם לשכרה ובהתחשב באופייה של הנכות ובמזעריותה, פסק השופט סכום גלובלי המבוסס על שכרה כיום בסך של 8,500 שקלים, המשקף את ההפסדים עד שתגיע לגיל 67, על סך 95 אלף שקלים.


כמו כן, התובעת ביקשה שייפסקו לה פיצויים בגין הפסדי פנסיה והפסדים של זכויות סוציאליות נוספות, בשיעור 10% מהפסדי השכר שנגרמו לה. השופט סבר כי מדובר בחישוב המיטיב עמה, ולכן החליט לאמץ אותו ופסק לה עבור הפסד זכויות סוציאליות סכום של 9,500 שקלים.


בנסיבות המקרה הספציפי, הגיע השופט למסקנה כי עבור הסבל והכאב מגיעים לאישה פיצויים בסכום של 14 אלף שקלים, וכן סכום גלובלי בסך 5,000 שקלים עבור עזרה מהזולת והוצאות.

 

יש לך שאלה?

פורום מימוש זכויות רפואיות כספיות
פורום תאונות דרכים | פיצויים לנפגעי תאונות דרכים


כאמור, התביעה התקבלה, ונוסף על סכום הפיצויים הכולל של 123 אלף שקלים, חויבה חברת האוטובוסים לשלם לתובעת גם את הוצאות ההליך ושכר טרחת עורך דינה בסך של כ-19 אלף שקלים.


ת"א 58377-01-12