מה ניתן לעשות אם מעוניינים להשקיע בנדל"ן, אולם המחירים בארץ יקרים מדיי? האם כדאי להשקיע באפיקים אחרים, או לפנות להשקעה נדל"נית בחו"ל? לא מעט אזרחים ישראלים משקיעים כספים בנדל"ן במדינות באירופה כגון גרמניה, בריטניה, ספרד ועוד, וכן במדינות רבות בארצות הברית, הנחשבות אטרקטיביות להשקעה. האם זו באמת השקעה משתלמת? מהם היבטי המיסוי? מהו הרווח הצפוי? והאם ניתן להשקיע באופן בטוח וללא חשש?


מהן הדרכים לרכישת דירה להשקעה בחו"ל?


הדרך הנפוצה ביותר לרכישת נדל"ן בחו"ל על ידי ישראלים היא השקעת כספים באמצעות קרן השקעה בנדל"ן, כך שהמשקיע למעשה מקבל אחוזים בפרויקט מגורים או בפרויקט מסחרי, ומקבל רווחים גבוהים יחסית לאפיקי השקעות אחרים בישראל. נדל"ן המיועד למגורים נחשב להשקעה הבטוחה והיציבה ביותר, כאשר התשואה מגולמת בדמי השכירות החודשיים. נדל"ן מסחרי או משרדי נחשב להשקעה מסוכנת יותר, אולם עם פוטנציאל לתשואה גבוהה יותר.


אפשרות אחרת לרכישת נדל"ן להשקעה בחו"ל היא באמצעות פנייה לחברה העוסקת בתחום זה, בין שמדובר בחברה ישראלית או בחברה זרה. במסגרת זו, החברה מטפלת בכל הפרטים הנדרשים כגון השגת מימון או הלוואה מהבנק המקומי ואחראית על תחזוקת הנכס השוטפת, ואילו המשקיע למעשה משלם לחברה תמורה כספית עבור שירותים אלו.


מלבד זאת, אפשר לבצע רכישה באופן עצמאי, אולם בכלל לא בטוח שזו האפשרות המומלצת או המשתלמת ביותר. במסגרת זו צריך לבצע סקר שוק כדי לבחור את מקום ההשקעה המשתלם ביותר, לבחון את היבטי המיסוי בכל מדינה ומדינה, ליצור קשר עם מתווכים מקומיים, לברר את האפשרויות לקבלת הלוואת משכנתא וכדומה.


מאחר שמדובר בעסקה מורכבת הכוללת היבטים רבים, כדאי מאוד לבצע את הרכישה תוך היוועצות עם אנשי מקצוע רלוונטיים כגון עורך דין ושמאי. מומלץ ליצור קשר גם עם אנשי מקצוע מקומיים כדי שיבחנו את טיב הנכס וילוו את הליך הרישום.


אילו מסים צריך לשלם בגין השקעת נדל"ן בחו"ל?


לפני שמחליטים האם להשקיע את הכסף בנדל"ן מניב בחו"ל, חשוב לברר על היבטי מיסוי כגון תשלום מס רכישה או שיעור המס שצריך לשלם על הכנסות משכר דירה בחו"ל. תכנון מס יעיל יכול לחסוך כספים רבים, ולכן מומלץ לפנות לרואה חשבון או עורך דין עם בקיאות בתחום המיסוי הבינלאומי.


באופן עקרוני, תשלומי המסים תלויים בשאלה האם קיימת אמנת מס בין ישראל ובין המדינה שבה נרכש הנכס, כך שלא ייווצר כפל מס, וכן יש להתייחס לעובדה שבמדינות רבות ברחבי העולם חל מס ירושה. ההשקעות יחויבו במסים הן בישראל והן במדינה הזרה. ישראלי שמשקיע בנדל"ן בחו"ל מחויב להגיש דוח שנתי על הכנסותיו, אלא אם הנכס בחו"ל נמוך מסך של כ-500 אלף דולר.


רכישת דירה להשקעה בחו"ל: מהם החסרונות ומהם היתרונות?


אחד החסרונות המרכזיים הוא כמובן המרחק הפיזי מהנכס, אשר בגינו ניתן לפקח על ההשקעה רק מרחוק. כמו כן, צריך לצלוח הן את הבירוקרטיה המקומית והן את חוקי המס בישראל, דבר היוצר עומס ומורכבות, והופך את העסקה ללא פשוטה.

 

יש לך שאלה?

פורום השקעות נדל"ן בארצות הברית - נכסים בארצות הברית


מבחינת היתרונות, העיקרי ביותר שביניהם הוא הרווח היחסי שניתן להשיג תמורת השקעה של סכום סולידי. כמו כן, ניתן לפצל את ההשקעה למספר נכסים, לנצל הטבות מס ולהשקיע לטווח ארוך, תוך מינוף התשואה הצפויה מההשקעה.