נפגעי תאונת דרכים, זכאים לקבל פיצויים בגין הנזקים שנגרמו להם: גופניים ורכושיים כאחד. קבלת הפיצויים בגין הנזקים הגופניים, בשונה מנזקי הרכוש, אינה קשורה לשאלת האשמה ואדם שנפגע פיזית בתאונת דרכים, זכאי לקבל פיצויים בגין הפציעה הפיזית, בין אם הוא אשם בתאונה ובין אם לאו.

לשם קבלת הפיצויים, חשוב מאוד להתנהל בצורה נכונה ויעילה, לאחר קרות התאונה, היות שמטבע הדברים, חברות הביטוח, אינן ששות לשלם את תגמולי הביטוח וינסו למצוא נימוקים לדחיית התביעה.

במאמר זה, ריכזנו עבורכם את הפעולות החשובות ביותר שיש לעשות, לאחר תאונת דרכים. הקפדה על פעולות אלו, תעלה משמעותית את הסיכוי לקבלת הפיצוי המקסימאלי.

פעולה ראשונה: רשמו את כל פרטי המעורבים בתאונה


בקשו מכל המעורבים בתאונה, את פרטיהם, לרבות פרטי רכבים, כתובות, טלפונים וכמובן פרטי הפוליסות. אם היו עדים לתאונה, בקשו מהם את הפרטים שלהם, כדי שתוכלו ליצור עמם קשר, במידה ותזדקקו להם, כדי להעיד.

פעולה שנייה: צלמו את זירת התאונה


צלמו את זירת התאונה, את הצומת הרלוונטי, המדרכה וכל פרט אחר רלוונטי לתאונה. צלמו כמובן את הרכבים המעורבים בתאונה, בדגש על הנזקים שנגרמו להם. צלמו גם את פציעות הגוף שלכם, אם ניתן לראות אותן, כמו שפשופים, סימנים כחולים וכיו"ב.

פעולה שלישית: גשו לקבלת טיפול רפואי


תביעת הפיצויים קמה ונופלת על בסיס המסמכים הרפואיים ולכן, הטיפול הרפואי בכל שלב, החל מקרות התאונה ועד לקבלת הפיצויים, צריך להיות מתועד היטב. חוסר בתיעוד רפואי, מלא או חלקי, מונע מן הנפגע להוכיח את אופי והיקף הפגיעה שלו ולפיכך, מאפשר לחברת הביטוח לדחות את התביעה. שמרו כל חוות דעת, כל תוצאות של בדיקה וכל מסמך רפואי אחר.

לאחר התאונה, יש לפנות לקבלת טיפול רפואי ללא דיחוי ויש לפרט בפני הרופא המטפל, כיצד התרחשה התאונה, היכן נפגעתם ויש לתאר את סוג הכאבים ועוצמתם. הרופא יתעד את כל מה שאתם אומרים ויעניק לכם טיפול רפואי מתאים: בדיקות, תרופות וכיו"ב. דאגו לקבל לידיכם העתק מן הדו"ח של הרופא.

פעולה רביעית: דווחו למשטרה לתאונה


אנשים רבים אינם יודעים כי לאחר תאונת דרכים, יש לפנות למשטרה ולדווח על התאונה. יש לקבל אישור מהמשטרה, עם פרטי המעורבים בתאונה, על מנת שהחיוב הכספי עבור הטיפול הרפואי שניתן לאחר התאונה, ישלח לחברת הביטוח ולא לנפגע. חברת הביטוח לא תשלם עבור הטיפול הרפואי, ללא אישור מהמשטרה.

פעולה חמישית: רכזו מסמכים אחרים רלוונטיים


מלבד המסמכים הרפואיים, רצוי מאוד לשמור כל קבלה על הוצאה, שנאלצתם להוציא בשל התאונה, כמו למשל, טיפולים רפואיים ונסיעות אליהם, ביקור אצל רופא מומחה, קבלות על תרופות, עזרים רפואיים ועוד. כמו כן, אם יש לכם אובדן כושר עבודה, כדאי לשמור את תלושי השכר שלכם מלפני התאונה ואחרי התאונה, כך שניתן יהיה לראות בבירור את הירידה ברמת ההכנסה שלכם.

פעולה שישית: שכרו עו"ד מומחה


פנו לייעוץ וייצוג משפטי של עו"ד המומחה בתביעות פיצויים בגין תאונות דרכים. עורך הדין ירכז את כל המסמכים שלכם ויפנה אל הגורמים הרלוונטיים, לשם השלמת המסמכים, אם יש צורך בכך. עורך הדין יתנהל מול חברת הביטוח ואל מול כל גורם רלוונטי אחר, לשם קבלת הפיצויים המגיעים לכם.

 


עודכן ב: 26/01/2014