בשנתיים האחרונות, החל מהתפרצות הקורונה, כמעט בכל יום אנחנו מקבלים שאלות מאנשים מודאגים, בקשר ליכולת קבלת ההחלטות, במקרה של מחלה קשה או אישפוז. רוב הפניות, כלל לא מגיעות מאנשים מבוגרים, אלא מצעירים, החוששים שלא יוכלו לקבל החלטות בקשר לגופם או רכושם, במצב של מחלה קשה וחוסר תפקוד. מכאן, חשיבותו של ייפוי כח מתמשך.

 

 

ייפוי כח מתמשך

 

ייפוי כח מתמשך הוא מסמך משפטי, המהווה חלופה למינוי אפוטרופוס על ידי המדינה. המסמך מאפשר לכל בגיר, שהוא כשיר וצלול, לקבוע כיצד ועל ידי מי, יטופלו ענייניו האישיים, ככל שלא יוכל לטפל בכך בעצמו. האדם בוחר מרצונו, בשלב בו הוא מבין ומסוגל לקבל החלטות ולבצען, מי יטפל בענייניו וכיצד יראו חייו אם וכאשר מצבו ישתנה לרעה, בשל הידרדרות רפואית במצבו, כאשר ייפגע כושר השיפוט שלו.

 

במסגרת ייפוי הכח המתמשך, הממנה רשאי לקבוע מה יהיה תוקף ייפוי הכח, באילו מקרים יופעל ייפוי הכח, מה תהיינה סמכויות מיופה הכוח, מה יהיו דרכי הפעולה ודרכי קבלת החלטות, מה יהיה מרחב שיקול הדעת של מיופה הכח, ובאילו מקרים מיופה הכוח יסיים את תפקידו.

 

במילים אחרות, ייפוי כח מתמשך עשוי להעניק ביטחון ושלווה, בידיעה שאך רק האדם בו בחר הממנה, הוא זה שידאג לאינטרסים שלו. מדובר בהליך פשוט יחסית, המכבד את רצונו של האדם, ומונע התערבות של המדינה (באמצעות מינוי אפוטרופוס והליכים משפטיים) בעניינו וברצונו.

 

 

 

 

כניסה לתוקף של ייפוי כח מתמשך

 

ייפוי כח מתמשך נכנס לתוקף, באופן מיידי, ללא תקופת המתנה וללא צורך בהליך משפטי. אם הממנה כשיר ומסוגל לדאוג לענייניו, ייפוי הכוח המתמשך טרם נכנס לתוקף. אם הממנה חזר לאיתנו, והוא כשיר ומסוגל לדאוג לענייניו, הרי שייפוי הכח המתמשך שניתן – פוקע (שכן התנאי שנקבע – אינו תקף עוד).

 

 

 

השירותים שאנחנו נותנים במשרד וולר ושות', כוללים עריכת ייפוי כוח מתמשך, בנוסף לטיפול מלא גם בתחומים הקשורים והמושפעים מכשירות הממנה: טיפול והמשכיות בעסק או בחברה, חוזים, מקרקעין ונדל"ן, עריכת צוואות, ירושות ונאמנויות. כל זאת, על מנת להבטיח לערוך ולהבטיח כי ייפוי הכח המתמשך, ישקף במדויק, בכל התרחישים ובכל ההשלכות האישיות, המשפחתיות, העסקיות, הכלכליות והרפואיות - את רצונותיו של הממנה, כאשר לא יוכל לדאוג לכך עוד.


עודכן ב: 01/02/2022