לאור התפרצות וירוס הקורונה, קשישים רבים נמנעים לצאת מפתח ביתם לאור החשש מהדבקות בנגיף. יצוין כי בבתי דיור מוגן רבים, החליטו על "עוצר מרצון" ודיירי הבית מתבקשים שלא לצאת ולהיכנס בשערי מתחם הדיור המוגן, מחשש להידבקות בנגיף.

 

אנשים שאינם עובדים בדיור המוגן אינם מורשים להיכנס למתחמי הדיור שלא לצורך, גם כאשר מדובר בבני משפחה של דיירים במקום. כיצד אם כן ינהג קשיש בניהול ענייניו הרכושיים? כך לדוגמא, קשיש אשר בבעלותו דירה להשכרה, כיצד יוכל לחתום או להאריך חוזה שכירות בעת בה נמנע לצאת מפתח ביתו?


ייפוי כוח מתמשך - עניינים רכושיים

 

תשומת לב כי ייפוי כוח מתמשך מאפשר כניסה לתוקף של ייפוי הכוח בעניינים רכושיים, על פי תאריך אותו קובע הקשיש ("הממנה"), גם אם הוא עדיין צלול ובכשרות קוגניטיבית מלאה. באופן זה יכול הקשיש לתת הרשאה למי שהוא סומך עליו בעניינים רכושיים ("מיופה הכוח") לפעול בענייניו הרכושיים על פי רצונו והנחיותיו של הקשיש, החל מהתאריך אשר ייקבע בייפוי הכוח.


כך יוכל מיופה הכוח לפעול בשם הקשיש בענייניו הרכושיים (כך לדוגמא לנהל עבורו נכס נדל"ן), גם בעת בה הקשיש צלול ומבין בדבר. כמובן, שבמידה והקשיש יאבד את כושרו הקוגנטיבי ויפסיק להבין בדבר, יהיה ניתן לעשות שימוש בייפוי הכוח המתמשך מעבר לעניינים הרכושיים.

 

גם בעניינים רפואיים ועניינים אישיים ומיופה הכוח יוכל לפעול על פי ההוראות וההנחיות אשר ניתנו על ידי הקשיש ("הממנה") בעת היה צלול ומבין בדבר. חשוב לדעת כי כל עוד הקשיש ממשיך להיות צלול ומבין בדבר הוא יוכל לחזור בו ולבטל את ייפוי הכוח התמשך, באם ירצה בכך (כל עוד לא הגביל אפשרות זו במפורש בייפוי הכוח).


מעוניינים בעריכת ייפוי כוח מתמשך? אשמח לעמוד לרשותכם, עו"ד ערן הוד.


עודכן ב: 18/03/2020