בבואנו לבחון אם המשמורת על ילדנו מתאימה למשמורת משותפת, יש צורך לבדוק מספר רב של משתנים כדי להגיע לתוצאה הטובה ביותר וההגיונית מבחינת טובת הילד והמסקנה תהיה מהי טובת הילד.

 

ישנן כמובן דעות רווחות בחלקן אף מרחיקות לכת ובבואנו לדון בהן, יש לציין אותן באופן מפורש.

 

להלן כמה דוגמאות "מהחיים":

 

"אם טוב לאמא, טוב לילד" – האם האמא היא זו שקובעת מה טוב לילד וזאת על פי המבחן שהאם שואלת את עצמה – האם טוב לי? ומה זה אומר מבחינתה. אנו שואלים את השאלה הזו כדי לדעת היכן רואה האם את עצמה היום ומה תוכניותיה לעתיד. כאשר האב הינו דמות מעורבת, גם לאב יש מה לומר בנושא.


חזקת הגיל הרך – מקומו של הילד עם האם עד גיל 6, טובת הילד עם אימו עד גיל 6. אנו תומכים בדעה זו אשר מקורה בדין העברי ובימינו, בזמנים המודרנים, לאור הממצאים בשטח והגישות הרווחות, השנים הראשונות של הילד הינן המכריעות להתפתחותו השכלית והרגשית ולתמיכה של האם בשנים הללו אין תחליף.


הילד יגיע לגיל 6 ואז נבחן את הדברים – אנו אומרים שכל חוזה או הסכם גירושין או הורות משותפת הינו דינמי ומשתנה ככל שהחיים משתנים. קצב התפתחות הילדים, ההורים, השינויים הגיאוגרפים והכלכליים הינם משמעותיים ויש ליתן לכך חשיבות למרות ההנחה הקודמת. ישנם מקרים, ואלו הם הרוב, בהם האם, שמלכתחילה הינה הדמות המרכזית בחייו של ילד, תמשיך בתפקידה עד הגיע הנער לגיל 18 ואף לאחר מכן, לגיל 21 ויותר, במידת הצורך.


מדור – על ההורים מוטלת האחריות לדאוג לילדיהם – אנו אומרים כי ההורים הם אלו אשר לוקחים את האחריות בעצמם עם היכנסם לעול המשפחה ובהבאת ילדים לעולם. אם ההורים זקוקים לעזרה בטיפול בילד, תמיד עדיף להיעזר בגורמים המקצועיים הרלוונטים. לא תמיד הכל הולך חלק, מן הסתם אנו בתחום הלימודי אשר מאפשר לנו להיעזר בכלים העומדים לרשותנו כדי לתמוך בהורים אשר נקלעו למצב בו צריך לקחת הנחיה כדי לבחון את האפשרויות העומדות בפנינו.


מזונות – אצל זוגות גרושים, נושא המזונות מתייחס לצרכי הילדים. מקור המזונות בגירושין נובע מצורכי הילדים, מחובת ההורים להלבישם, להאכילם, לדאוג לבריאותם ולחינוכם. בזוג, מוטלת החובה של הבעל לדאוג לאשתו מבחינה חומרית "עולה עימו ואינה יורדת", וכאן קיימות השגות שונות לגבי פרשנות המשפט. אנו תומכים בגישה של בחירה חופשית ומענה על הצרכים של בני הזוג, לפני ואחרי הגירושין.