חשוב לציין כי רישום חברה זרה בחו"ל הינו מהלך חוקי ולגיטימי ויכול להקל על בעלי חברות ואנשי עסקים בתהליך העבודה שלהם. ישנם מקרים בהם גם גורמי מקצוע כגון רואי חשבון ועורכי דין ימליצו על רישום חברה בחו"ל לצורך שיפור הרווחיות של החברה או הארגון.


להלן מספר סיבות מדוע ישראלים שוקלים לפתוח חברה בחו"ל:


1. סחר עם מדינות ערב - דמיינו לכם שאתם מייצאים בננות לאירופה. נסעתם לכנס חקלאי באירופה ושם הגיע איש עסקים מערב הסעודית שהתעניין מאד בבננות שלכם ואף הביע רצון לרכוש אותם. אך הוא לא יכול לעשות עסקים עם חברה ישראלית בשל ה"חרם הערבי".


אך אם תקימו חברה באירופה, שלמעשה תרכוש מהחברה הישראלית את הבננות ותמכור לסעודיה, לא תהיה הפרה של החרם ואתם תוכלו להגדיל את המכירות שלכם ולהגיע לשווקים שלא היה באפשרותכם להגיע עד כה.


2. תכנון מס - באמצעות חברה בחו"ל ניתן לשפר ולהקטין את תשלומי המס בעסקאות בינלאומיות. רישום חברה במדינת מקלט מס (או אפילו במדינה בה יש מס חברות מופחת) יכול להוביל לחיסכון בעלויות המס.


3. פיזור סיכונים - באמצעות חברה בחו"ל ניתן להקטין את הסיכוי לפגיעה בחברה, בעיקר על ידי ניתוב חלק מנכסי החברה (כגון קניין רוחני) ליעדים אחרים בעולם, שם אף ניתן לקבל הטבות מסוימות.


4. ניהול אתר אינטרנט בינלאומי - גולשים רבים בכל העולם יתנו אמון רב יותר לאתר אינטרנט הממוקם במדינה אירופאית גדולה או בארצות הברית. רישום אתר האינטרנט במדינה זרה, יכול להגדיל את הכנסות האתר רק בשל היותו רשום במדינה אחרת ולא בישראל.


בחירת יעד


בחירת המדינה הזרה שבה תוקם החברה החדשה צריכה להיעשות בקפידה. במדינות שונות יש הטבות מיוחדות לחברות העוסקות בתחומים שונים. לפיכך, כדאי להכיר את היתרונות והחסרונות של כל מדינה ביחס לתחום הפעילות הספציפי של החברה. התייעצות עם אנשי מקצוע בתחום הזה היא קריטית להבנת היתרונות ומימושם בפועל.


מיסוי


כאן המקום לציין כי הקמת חברה זרה בחו"ל אינה פוטרת מחובת דיווח לרשות המיסים בישראל על הכנסות החברה או בעליה. מבחן המס בודק היכן נמצא "מרכז השליטה" של החברה ובמידה והחברה מנוהלת ישירות מהארץ, אזי על החברה לדווח על הכנסותיה בארץ. ישראל חתומה על הסכמים למניעת כפל מס עם מספר מדינות ברחבי העולם, כדאי לדעת מראש עם אילו מדינות יש לישראל הסכם שכזה ומהו דינו.


לסיכום, ראוי שנכיר בעובדות כי רישום חברה זרה בחו"ל הינו כלי עבודה לגיטימי ויעיל להגדלת הכנסות החברה. כך נהוג בכל העולם המערבי וכל ניסיון לחסום כלי עבודה שכזה, עלול ליצור התנגדות יתרה ואף הפסדים למדינה שתנסה לחסום זאת.


כל הכתוב לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי ומוטב להתייעץ עם עו"ד או רו"ח לפני קבלת החלטות בנושא.


מאת: קומפני אקספרס