השימוש בסעיף 78 לפקודת המשטרה ובסעיף 23(א) לפקודת המשטרה

לאחרונה בגין המצב הבטחוני וגל המעצרים אחרי שוהים בלתי חוקיים אשר בגין הימצאותם באתר בניה מנסה המשטרה בכול דרך אפשרית לסגור גם את אתר בניה למשך 30 יום תוך השענות על כך שבסעיף 78 לפקודת המשטרה יש את עניין שלום הציבור ולכן מחפשים את העניין "שיש ציבור גישה אליו" וכתוצאה מכך זה שהציבור מגיע לאתר בניה לרכוש דירות במרכז המכירות אז האזרח חשוף לכך ולכן צריך לשמור על שלום הציבור של אלו שבאים לרכוש דירות ,או סמיכות לגני ילדים,האתר נמצא במרכז העיר.


מחפשים כל דרך אפשרית לשייך את זה למקום שלציבור גישה אליו וכך מנסה המשטרה


להשען על כך ולנסות לפגוע באופן ישיר בקבלן המבצע או ביזם פגיעה כלכלית ובכך לסגור את האתר למשך 30 יום. וכל זאת רק בגלל שבשעת לילה מאוחרת נמצאו שוהים בלתי חוקיים לנים באתר.והרי החוק הפלילי נותן התיחסות רחבה ועונשים חמורים הן למי שמלין והן למי שמעסיק והן לחבר בין הפלילי לבין הצו המנהלי שניתן לסגירת האתר בניה.

למרות שניתן פסק דין שכזה נגד קבלן בנתניה בחודש פברואר 2016.


אז דעו לכם המשטרה משתמשת בסעיף 78 בכלל לא לפי מה שהוא נדרש מאחר וסעיף זה מדבר על מקומות הומי קהל ולא רק הומי קהל אלה מקומות כמו אירועים ,בתי קפה מועדונים .ורק לא אתרי בניה.


השבוע ביצוג שלי לקוח באזור השרון בו המשטרה סגרה אתר בניה בגין מציאת שוהים בלתי חוקיים שנמצאו בשעת לילה מאוחרת באתר הבניה ניתן פסק דין לפתוח את האתר בניה. מהסיבות הבאות:


1. הנזק עולה על התועלת .


2. איזון משאבים ונזק כלכלי מצטבר.


3.לא ניתן להשתמש בסעיף 78 לסגירת אתר בניה.

להסבר יותר וליעוץ ניתן לפנות אליי
 


עודכן ב: 15/03/2016