כל עסק, בכל תחום, נאלץ להתמודד עם סוגיות שונות העולות במהלך פעילותה העסקית: עריכת הסכמים, הנפקת רישיונות והתרים מרשויות, מתן חוות דעת מקצועיות, צליחת פרויקטים נקודתיים בתחום העיסוק שלה, מיפוי מקצועי והכנת תכנית עסקית מוצלחת ועוד. לכל אלה נדרש ייעוץ מקצועי ורציני.

 

אם אתם פותחים חברה, עסק או כל סוג של יוזמה עסקית, קבלת ייעוץ משפטי מעורך דין מנוסה בתחום, אשר מכיר את התהליכים ויכול להקל על פתיחת העסק בצורה משמעותית, אינה בבחינת מותרות.


מדובר בצעד חיוני והכרחי בכל צעד של פעילותו המסחרית והכלכלית של העסק החדש. קבלת שירותים משפטיים על ידי עורך דין המתמחה בנבכי התקנות והחוקים חשובה כבר משלב גיבוש החזון העסקי, וכן חיונית בקביעת אופן ההתאגדות המתאים ליוזמה העסקית: עמותה, שותפות, חברה, אגודה שיתופית או עוסק מורשה.


הייעוץ המשפטי ממשיך בקבלת הרישיון לעסק, ליווי מול הרשויות השונות, חוזים עסקיים והתקשרויות, צווי סגירה, התמודדות עם קשיים בגבייה וייצוג בהוצאה לפועל או כנגד התנגדויות שעשויות להופיע.

 

כמעט כולם צריכים שירותים משפטיים של ליווי וייעוץ במסגרת הקמת עסק וניהולו: בעלי עסק, נושאי משרה ומנהלים בתאגיד, חברות ציבוריות, בעלי מניות, שותפויות, חברות פרטיות, דירקטורים, אגודות שיתופיות, עמותות ועוד.

 

משום שהדרך לפתיחת היוזמה העסקית עלולה להיות מסובכת ורצופה במהמורות ובהתמודדויות עם הבירוקרטיה והחוק, ייעוץ משפטי הוא שירות חיוני לעסק או לחברה שלכם החל מיום ההקמה ובמשך כל הפעילות השוטפת, הן בפרויקטים נקודתיים וממוקדים והן בהתנהלות היומיומית היכולה להיות רצופה בחילוקי דעות עסקיים, אתגרים ותביעות כספיות.


אין צורך להיבהל

 

גורמים רבים עומדים בדרך לפתיחת העסק שלכם: רשויות מקומיות, המשרד להגנת הסביבה, משטרת ישראל, כיבוי אש, משרד הבריאות, יועצים תכנוניים, יזמים, קבלני ביצוע, ספקים, לקוחות, דיירים, מתווכים ועוד. יחד עם זאת, אין זה אומר שכולם נמצאים שם כדי לעכב אתכם או למנוע מכם להצליח. למעשה, ההיפך הוא הנכון - גורמים אלה תפקידם לשמור, כל אחד בתחומו, על כללי משחק הוגנים וכמובן על החוק.

 

משום כך, יועץ משפטי בדמות עורך דין המנתב ומבקר את תהליכי הפעולה של החברה, ומתמחה בכל הקשור למציאת פתרונות משפטיים מתאימים חיוני מאוד כבר בשלב פתיחת העסק ובמו"מ מול אותם גורמים על מנת להגיע בסופו של יום לתוצאה הטובה ביותר עבורכם.

 

גם עסק קיים הפועל זמן רב בהצלחה, נדרש לייעוץ במקרים שונים: עבודה מול רשויות המס, הלוואות, סכסוכים משפטיים, חוזי העסקה, הסכמי השקעה, הסכמי סודיות, הסכמי בעלי מניות, מיזוג ורכישה של חברות ועוד.

 

עם כל אלה, בעל עסק, מוכשר ככל שיהיה, לא יידע להתמודד ללא הניסיון הדרוש וההכשרה המקצועית המתבקשת. לכן, עוד לפני שאתם משקיעים בפרסומת גדולה בעיתון, בשלט חוצות מרהיב או במבצעי סוף עונה - חשוב להפנות את ההשקעה הנדרשת לייעוץ מקצועי מתאים שאת העבודה שלו אולי לא תוכלו לפרסם בשלט חוצות, אבל לא מעט פעמים היא זו שתאפשר לכם להציב את השלט הזה במקום שרציתם.

 

מאת: עו"ד תומר אשש