החגים הבאים עלינו לטובה כבר בפתח, וכמידי שנה חוזרות ונשנות שאלות בעניין הזכאות לתשלום דמי חגים לעובדים. בפוסט הבא ננסה לעשות מעט סדר.

 

מי זכאי לתשלום דמי חגים? בצו הרחבה הסכם מסגרת-2000 נקבע כי רק עובד שאינו חודשי (כלומר- בעובד שעתי או יומי) זכאי לקבלת דמי חגים מהמעסיק בהתקיים שלושת התנאים הבאים:

 

1. העובד השלים 3 חודשי עבודה.

 

2. החג לא חל בשבת ולא ביום אחר בשבוע שבו ממילא לא עובדים במקום העבודה (למשל, יום שישי במקום עבודה שבו נהוג לעבוד בימים א'-ה' בלבד).

 

3. העובד עבד ביום שלפני החג וביום שאחרי החג. תשלום דמי חגים ישולם גם לעובד שנעדר בימים אלה (יום לפני החג וביום שאחריו) בהסכמת המעסיק. לדוגמא: חופשה מרוכזת שהמעסיק החליט לקיים במקום העבודה. לעמת העובד השעתי, העובד החודשי לא יהיה זכאי לתשלום נפרד בעבור ימי חג. שהרי, משכורתו קבועה מדי חודש.

 

חשוב להזכיר כי הזכאות לתשלום דמי חגים אינה תלויה בהיקף המשרה של העובד, אלא נדרש כי העובד יעמוד אך ורק בשלושת התנאים שצוינו לעיל. גובה תשלום דמי החגים? אין קביעה מהו גובה תשלום דמי החגים בצו ההרחבה.

 

אולם, הפרשנות הנוהגת היא תשלום ערך זהה לתשלום בעבור יום עבודתו של העובד. ניתן לאמוד זאת על ידי ביצוע בקירוב - ממוצע שעות עבודתו של העובד ליום בשנה האחרונה.

 

איזה חגים הם בתשלום? כל עובד על פי דתו. לעובדים יהודים - 9 ימי חג, וכדלקמן: 2 ימי ראש השנה יום כיפור 2 סוכות 2 ימי פסח יום העצמאות חג השבועות.

 

חג שמח.

 

לשירותכם בכל עת, קארין עוז - משרד עורכי דין דיני עבודה | ייצוג עובדים | ליווי מעסיקים | מתן ייעוץ וליווי משפטי שוטף בתחום משפט העבודה © כל הזכויות שמורות לקארין עוז - משרד עורכי דין.


עודכן ב: 07/11/2019