המדובר בתביעה שהגיש איש עסקים כנגד חברת נדל"ן מסוימת (ע"א 5786/15) בגין עסקת מכירת מניות השליטה במלונות שבבעלות הנתבעת. לטענת התובע, הוא הגורם שתיווך בעסקת המניות ומשכך זכאי הוא לדמי תיווך. בית המשפט המחוזי קיבל התביעה, וקבע כי למרות שלא הוצג הסכם תיווך חתום, זכאי הוא לדמי תיווך בסך של כ-2.5 מיליון שקלים.


שני הצדדים החליטו לערער על פסק הדין, האחד על גובה דמי התיווך שנפסק לזכותו והשני על עצם קביעת בית המשפט


בית המשפט העליון קיבל את שני הערעורים בחלקם, וקבע כי הנתבעת פעלה בחוסר תום לב, עת קיימה משא ומתן עקיף עם רוכשות פוטנציאליות אחרות, מאחורי גבו של התובע המתווך, מתוך מטרה למנוע ממנו לשמש גורם משמעותי במשא ומתן ובניסיון להתחמק מתשלום שכר טרחתו. לאור זאת קבע בית המשפט העליון, כי מדובר בהפרת חוזה מצד הנתבעת המזכה את התובע בדמי תיווך ראויים.


עם זאת, לעניין גובה דמי התיווך, קבע בית המשפט כי יש להעמיד את שווי העסקה על סך של 270 מיליון שקלים (לעומת 970 מיליון כפי שנקבע בבית המשפט המחוזי) ומצד שני להעמיד את השכר הראוי על סך של 1% משווי העסקה (לעומת 0.5% בפסק הדין), וממילא דמי התיווך הופחתו בערעור לסך של 1,350,000 שקלים בלבד.


משרדנו עוסק ומתמחה בעניינים הקשורים בעיקר לדיני ביטוח לאומי, משרד הביטחון, דיני ביטוח, דיני נזיקין, דיני עבודה, ודיני משפחה. משרדנו נחל הצלחות לא מבוטלות בתחומים השונים, לרבות תקדימים מעניינים. ככל שהינך חושש כי נפגעו זכויותיך, גש עוד היום למשרדנו, ונשתדל ב"ה לסייע לך.


דוד סער, עו"ד