המשבר הכלכלי שפוקד את העולם ולצערי, לא פוסח על מדינת ישראל, גורם להאטה משמעותית במשק וכפועל יוצא, גורם לבעלי עסקים להשקיע השקעות מכספם האישי בעסק,מחד עקב ההפסדים הגדולים שספגו כספים שהושקעו באג"ח ובמניות נסחרות ומאידך עקב מכבש הלחצים של הבנקים לערבויות אישות.

בעלי עסקים שלא זכו לפריבילגיה של חסכונות אשר יש בהם לאזן את המצב הקיים, נאלצים בלאו ברירה להכריז על פשיטת רגל, במיוחד בעקבות פסקי דין של ביהמ"ש העליון שקובעים כי אין משמעות למושג "אישיות משפטית נפרדת" בחברות בע"מ ובעלי החברה חייבים להכריז על פשיטת רגל, על מנת ל"הציל את עורם" מפני נושים המתדפקים על דלתותיהם .

על מנת להתחיל בהליך פשיטת רגל, יש להגיש בקשה מנומקת ומפורטת לכונס הנכסים הרשמי באזור ניהול העסק, לפיו, יוחלט לאחר חקירה קצרה, האם ליתן החלטה המאשרת הבקשה והאפשרות להמשיך לביהמ"ש המחוזי אשר ידון בבקשה בד בבד עם עיכוב ההליכים המתנהלים במקביל בלשכות הוצל"פ ו/או בבתי המשפט

לבקשה כאמור יש לצרף תצהיר המתאר את השתלשלות העניינים שהביאה למצב המחייב מתן צו לפשיטת רגל בעבור החייב .

לאור לקחי העבר ומקרים רבים בהם בעלי חברות ניצלו את הפרצה המשפטית ע"י יצירת חובות כבדים ובזבזנות תחת כסות החברה בע"מ ומיד לאחר מכן, ביקשו צו לפשיטת רגל, ישנה דרישה בסיסית וחד משמעית כי הבקשה תוגש בתום לב ולא כחלק ממזימה כלשהיא .

במידה והכונס הרשמי נענה בחיוב לבקשה הן עניינית והן פרוצדוראלית, בד בבד עם הצגת כל המסמכים הרלוונטיים, הבקשה תוגש לביהמ"ש המחוזי בעל הסמכות המקומית לדון בעניין, על מנת שהאחרון ייקבע את סדר הנשייה בעבור החובות ועל מנת שיתאפשר לפושט הרגל להמשיך את חייו באופן סביר.

אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו’/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.