הייתי מעורב בתאונת דרכים מה עלי לעשות?

רישום פרטי הרכבים המעורבים

יש להקפיד על רישום מירב הפרטים אודות זמן, מקום, מספרי הרישוי של הרכבים המעורבים, פרטי הנהגים המעורבים, פרטי פוליסות הביטוח, פרטי הרישיונות, פרטי עדי ראיה וצילום הנזק לרכב.

קבלת אישור משטרה

פנייה בהקדם האפשרי לתחנת המשטרה הקרובה, דיווח על התאונה וקבלת אישור משטרה, אשר הצגתו תאפשר קבלת טיפול רפואי ללא תשלום.

קבלת טיפול רפואי ותיעודו

עם קרות התאונה, זכאי הנפגע לקבלת טיפול רפואי מיידי ופינוי למיון בית החולים על ידי צוות רפואי של מגן דוד אדום.

במידה והנפגע לא פונה לבית החולים על ידי מגן דוד אדום, עליו לפנות באופן עצמאי לחדר מיון בית החולים הקרוב ולהיבדק בסמוך, ככל הניתן, למועד התאונה וזאת גם אם מדובר בפגיעה הנראית לכאורה קלה.

על הנפגע לציין בעת רישום פרטיו במיון כי נפגע בנסיבות של תאונת דרכים, לתאר ולפרט בפני הרופאים המטפלים את כל הכאבים והמגבלות מהם הוא סובל, ולדרוש קבלת העתק תעודת חדר מיון עם שחרורו מבית החולים.

המשך טיפולים ואיסוף תיעוד רפואי

יש להקפיד על המשך טיפולים ומעקב רפואי אצל רופא מקצועי רלוונטי, תוך פרוט מכלול המגבלות והכאבים בפני הרופא המטפל.

איסוף התיעוד הרפואי

ישנה חשיבות רבה לאיסוף התיעוד הרפואי מכל המוסדות הרפואיים והמכונים השונים בהם נבדק הנפגע.

בשונה מתביעות נזיקין אחרות, בתביעת פיצויים לנפגע תאונת דרכים, גובה הפיצויים נקבע, במקרים רבים, על בסיס חוות דעת מומחה רפואי שהתמנה על ידי בית המשפט או בהסכמה עם חברת הביטוח.

על הנפגע להציג בפני הרופא המומחה את מכלול תלונותיו ומגבלותיו הנתמכות בתיעוד הרפואי שנאסף במהלך טיפוליו.

המומחה הרפואי, בכתיבת חוות הדעת שלו, מתבסס על בדיקתו הקלינית של הנפגע ועל החומר הרפואי שהומצא לו לרבות הבדיקות, הצילומים והטיפולים במכונים השונים. חוות הדעת, בה קבע המומחה הרפואי את שיעור הנכות הצמיתה שנותרה לנפגע תוצאת התאונה בה היה מעורב, הינה הבסיס לקביעת סכום הפיצויים המשולמים לנפגע תאונת הדרכים בסופו של ההליך.

מומלץ מאד לצלם ולאסוף בהתמדה את כל התיעוד הרפואי לרבות, בדיקות בקופת חולים, מסמכי אשפוז, ביקור במיון, פינוי באמבולנס, הפניות לקבלת טיפולים, מרשמי תרופות, צילומי רנטגן, פענוחי בדיקות נוספות, אישורי מחלה וכו'.

תיעוד הוצאות בעקבות התאונה

יש להקפיד על איסוף קבלות בגין הוצאות שונות בעקבות התאונה ולערוך רישום מסודר שלהם כגון: נסיעות לטיפולים, חניות, רכישת תרופות ואביזרי עזר, העסקת עזרת צד ג' ובמשק בית וכל הוצאה נוספת שהינה רלוונטית לתאונה.

ההוצאות הללו הן בבחינת נזקים מיוחדים, אשר הוכחתם נדרשת לשם השבתן לנפגע.

חשוב מאוד! התנהלות מול חוקרי חברות הביטוח

על נפגע שאינו מיוצג להימנע מפגישות ושיתוף פעולה עם חוקרי חברות הביטוח לרבות ניהול משא ומתן עימם, בטרם פנה לייעוץ עורך דין. חוקרי חברות הביטוח עשויים להוביל בפעילותם להפחתת שיעור הפיצויים המשולמים ללקוח.

לכן, על הנפגע, להודיע לחוקר כי הינו מיוצג על ידי עורך דין ולהפנות אותו בכל שאלה ועניין אל עורך דינו.

 

 


עודכן ב: 16/02/2014