הפסיכולוגיה החיובית ממלאת תפקיד חשוב בשיפור אושר העובדים. אך האם הוא גם משחק תפקיד בהגדלת התפוקה? אם המעסיק ישמח את העובד-האם התפוקה שלו תגדל? כצפוי, התשובה מסובכת.

 

מהו אושר?

 

במקרה זה, רוב הרגשות של הפרט הם חיוביים, ורק מעטים הם שליליים, בצורה יציבה ומתמשכת. לחוקרים ולמומחים בתחום הארגוני יש תחושה של אושר העובדים ומקום העבודה. הקשר בין התוצאות החיוביות של הסדרה מראה עניין.

 

כולם יודעים שכאשר עובד מאושר, הוא עשוי להצליח יותר. ברור שאדם צריך לשמח לשפר את יעילות העבודה, אך מקומות עבודה רבים מתעלמים מהתובנה הברורה הזו, ואולי בשל הלחץ שחווים המנהלים, שגם מעבירים את תחושת הלחץ לעובדים.

 

מהם היתרונות של מקום עבודה מאושר?

 

עובדים רבים למדו להרכין ראש, להתעלם מחוסר שביעות הרצון שלהם, ופשוט להכריח את עצמם לסיים את עבודתם בזמן. אבל רק בגלל שהם יכולים לעשות משהו, זה לא אומר שהם עשו כמיטב יכולתם. על מנת לקדם ולהגדיל את הפרודוקטיביות של רמת התפוקה הבסיסית, לחשוב בצורה יצירתית וחדשנית ולייצר ערך נוסף, העובדים צריכים להיות מרוצים מעבודתם.

 

מחקרים רבים הראו כי עובדים מאושרים יהפכו לעובדים הטובים ביותר. המסקנה הכללית היא שאושר יניב תמורה גבוה יותר.

 

לעובדים מאושרים יש שיעורי נטישה נמוכים

 

בהיסטוריה של ארצות הברית, שיעור ההשתתפות הכולל במקום העבודה לא עלה על 35%. כל שאר העובדים מעורבים באופן חלקי במקרה הטוב. זה ידוע כי עובדים מעורבים במקום העבודה מספקים פרודוקטיביות גבוהה יותר מאשר עובדים שאינם מעורבים. כשמישהו עובד רק כדי לקבל תשלום בסוף החודש, או שהוא לא מרוצה מהעבודה שלו, העבודה שלו הופכת ללא כל כך טובה. כאשר חברה שואפת להגדיל את האושר במקום העבודה, ההשתתפות והפרודוקטיביות יגדלו בהתאם.

 

עובדים מאושרים חולים פחות

 

מתח ודיכאון עלולים לפגוע בבריאות העובדים. בניגוד לעובדים אלה, עובדים שהם מאושרים נוטים לחלות הרבה פחות מסיבות של בעיות פיזיות או נפשיות. הסיכוי שירגישו מדוכאים הוא נמוך והנטייה להיעדר מהעבודה הוא הרבה יותר נמוך. שמירה על אושר העובדים חוסכת להרבה חברות הרבה ימי עבודה.

 

האושר מועיל לעובדים מבחינה כלכלית

 

לא רק שהם פחות חולים, הם גם נשחקים פחות. כאשר העבודה גורמת לך אושר, אתה מחפש עבודה במקום לברוח. שביעות רצון מהעבודה מגבירה את הרצון להגיע, להשקיע ולהצליח בכל יום, וארגונים מרוויחים מכך.

 

 

 

עובדים מאושרים פרודוקטיביים יותר

 

בנוסף לכך שעובדים פחות מאושרים נוטים לפספס עבודה או להיעדר, עובדים מאושרים עושים את עבודתם בצורה הטובה ביותר, עם פחות טעויות וקצב זריז יותר. יותר קל להתרכז ולקבל החלטות כאשר אתה מרגיש מסופק מעבודתך ומאושר בניגוד לכאשר אתה מרגיש רע או מתוסכל. עובדים מאושרים יגיעו לעבודה עם גישה הרבה יותר טובה לעומת אלו שלא מסופקים מעבודתם.

 

אושר מועיל כלכלית לעובדים

 

עובדים מאושרים ויעילים נוטים לקבל ביקורות ביצועים טובות יותר ומשכורות גבוהות יותר מעמיתים חסרי מזל. כאשר עובדים מאושרים עובדים יחד ודוחפים זה את זה, גם עבודת הצוות משתפרת, כך שהצוות כולו עובד היטב ומקבל פרסים ובונוסים.

 

מחקר שנערך בשנה האחרונה על ידי אוניברסיטת אוקספורד ו- (BT) British Telecom מצא קשר בין שביעות רצון מהעבודה לבין התפוקה.

 

מחקר מקיף על הקשר בין רווחת התפוקה לבין התפוקה מצא שכאשר העובדים מרגישים מאושרים, יעילות העבודה שלהם עולה ב -13%.

 

המחקר נערך על ידי חוקרים מבית הספר לעסקים באוניברסיטת אוקספורד בשיתוף עם אוניברסיטת רוטרדם ב -11 מרכזי שירות לקוחות של חברת טלקום הבריטית במשך כחצי שנה.

 

חוקר מאוניברסיטת אוקספורד טען: "גילינו שכאשר עובדים מאושרים עובדים מהר יותר, הם יתקשרו יותר פעמים לשעה ושיעור ההמרה של שיחות המכירה יגדל".

 

עובדי BT מתבקשים להשתמש בשאלון מקוון מדי שבוע על מנת להעריך את רמת האושר שלהם בעבודה, הכולל 5 כפתורי סמיילים המייצגים 5 רמות של אושר-מעצוב מאוד למאושר מאוד. החוקרים אספו נתונים על נוכחות עובדים, הפסקות, שיעורי המרה משירות למכירות, שביעות רצון לקוחות ונתוני פרודוקטיביות. המחקר בדק גם נתוני מזג אוויר מקומיים ומצא מתאם שלילי משמעותי בין מזג אוויר קיצוני ובלתי ידידותי לאושר בעבודה.

 

מחקרים מצאו שעובדים מאושרים אינם עובדים יותר שעות מבני גילם - הם פשוט יעילים יותר בשעות העבודה.

 

למרות שהקשר בין רווחת התפקיד לבין התפוקה הוזכר בעבר, ייחודו של מחקר זה הוא שהוא מראה בבירור את הקשר הסיבתי בין רווחת התפקיד לבין תוצאות ארגוניות בעבודה.

 

מחקר עדכני על רמת האושר בבריטניה מראה כי העבודה נמצאת כמעט בתחתית הטבלה בין הפעילויות המשפיעות על אושר החיים.

למרות שהעניין ברווחת העובדים עצמו ברור, מחקרים מראים כי מקום העבודה מעוניין בהשקעות המטפחות ומקדמות את הרווחה הארגונית.

 

מחקר זה מראה שכאשר אנו נמצאים במצב חיובי, כל מדד ארגוני שאנו יודעים למדוד משתפר. זו הסיבה לכך שיותר ויותר ארגונים מבינים שאושר ארגוני הוא החלטה ערכית וכלכלית חשובה ונכונה עבור העובדים ומקום העבודה בשנת 2021 


עודכן ב: 12/12/2021